הישג לעובדי עיתון "הארץ": הסדר פרישה מרצון

מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, שלח מכתב לעובדי "הארץ" ו"דה מרקר" ועדכן אותם כי כבר בימים הקרובים יחל הליך פיטורים של "מספר לא קטן של עובדים בעיתון"

הישג חשוב לוועד עובדי עיתון "הארץ": הנהלת "הארץ" הודיעה על הסדר פרישה מרצון לעובדים המעוניינים בכך, זאת על-פי הצעת ועד העיתונאים. הישג זה מצטרף להישגים אחרים של העובדים, ובהם היעתרות ההנהלה לדרישת הוועד להיחשף לנתונים הכלכליים של העיתון.

לפני כשבוע וחצי הפגינו כ-150 עובדי "הארץ" נגד צעדי "הייעול" שמתכננת ההנהלה. בעקבות ההפגנה והסיקור התקשורתי לו זכתה, העבירה ההנהלה מסר לוועד כי היא מוכנה ללכת לקראת העובדים, אם "לא תתעסקו רק בלהפגין".

היום (ג') שיגר מו"ל "הארץ", עמוס שוקן, מכתב לעובדי "הארץ" ו"דה מרקר", ובו עדכן אותם על כך שכבר בימים הקרובים יחל הליך פיטורים של "מספר לא קטן של עובדים בעיתון". ההערכות הן כי מדובר בפיטורים של כ-70-90 עובדים. "אינננו רואים כל דרך להימנע גם מפיטורים במערכת", כתב שוקן.

שוקן הבהיר כי הפיטורים הם תוצאה של הירידה המשמעותית בהכנסות העיתון מפרסום, שהחלה כבר במחצית השנייה של 2011 והתגברה עם "התעננות האופק הכלכלי במשק בכלל".

שוקן הוסיף כי העיתון נקט וינקוט צעדים שונים להקטנת העלויות שלהעיתון גם במחלקות אחרות מן המערכת וגם בסעיפי הוצאה שאינם שכר. שוקן הוסיף כי בקרוב יתבקשו קוראי העיתון להוסיף תוספת למחיר המנוי.

"כולנו יודעים שעתיד הרחוק יותר של ענף העיתונות לוט בערפל, אבל מטרתנו להבטיח כרגע את הטווח הקרוב והמיידי", הוסיף.

שוקן ציין במכתב גם כי על-פי הצעת ועד העובדים, הוחלט להציע הסדר פרישה מרצון לעובדים המעוניינים בכך, תוך קבלת תנאים מועדפים: מענק בגובה משכורת אחת נוספת ברוטו; תשלום נוסף המחושב על-פי ותק בחברה - 1,200 שקל לשנת עבודה ראשונה ו-1,000 שקל לכל שנה נוספת, עד לתקרה של משכורת אחת ברוטו; כמו כן ישולמו פיצויים והודע המוקדמת על-פי הסכם אישי ובהתאם לחוק.

בתוך כך, הערב ייפגש מו"ל "הארץ" עמוס שוקן עם עובדי מערכת "דה מרקר" ויקיים עמם שיחת עדכון, כפי שקיים עם עובדי מערכת "הארץ" לפני מספר שבועות.