אוגוסט יבש: "ירידה של 20% בהשקעות בנדל"ן המניב"

כך מתריע ג'קי מוקמל, מנכ"ל חברת ייעוץ הנדל"ן מ.א.ן נכסים ■ "המערבולת הכלכלית וחוסר הוודאות של המצב הביטחוני בישראל מרתיעים משקיעים"

המשקיעים הזרים הגדולים לא נכנסים בחודשים האחרונים להשקעות בפרויקטים עתידיים בתחום הנדל"ן המניב - כך מתריע ג'קי מוקמל, מנכ"ל חברת ייעוץ הנדל"ן מ.א.ן נכסים.

כפי שטען כבר בחודש שעבר, מציין כעת מוקמל כי "המערבולת הכלכלית וחוסר הוודאות של המצב הביטחוני בישראל מרתיעים משקיעים - בפרט זרים - בענף הנדל"ן, ובעיקר בענף המשרדים והמסחר, מסגירת עסקאות לטווח הארוך". לדבריו, בדיקת שוק שערכה מ.א.ן נכסים בקרב כ-50 חברות גדולות של משקיעים פרטיים בענף הנדל"ן המניב מראה, שאי-הוודאות הכלכלית והביטחונית הביאה באוגוסט לירידה של כ-20% בהשקעות בענף.

"כ-70% מהיקף הפעילות בנדל"ן המניב כיום הינם באמצעות קבוצות רכישה", אומר מוקמל, "אבל גם הן לא משקיעות בפרויקטים גדולים לטווח ארוך, כדי לא להיתקע עם מלאי גדול של סחורה". לדבריו, הרתיעה מהתחייבות להשקעות ארוכות טווח בנדל"ן המניב שוררת בשלושת החודשים האחרונים.

מוקמל הוסיף ואמר כי "הידיעות הבלתי פוסקות על האיום האירני והמתקפה הקרבה על איראן הביאו בשבועות האחרונים להקפאה מוחלטת בהשקעות של משקיעי חוץ בענף הנדל"ן המניב בישראל. התשואה הנמוכה בנדל"ן המניב, בשיעור של כ-8%, תורמת אף היא למצב".