על המפה: מכבי ת"א כדורסל תעביר משחקים בשידור חי ביוטיוב

המשחק הראשון שישודר בערוץ היוטיוב של הקבוצה: מול מכבי חיפה ביום חמישי הקרוב ■ באתר שיתוף הווידאו שוקלים להיכנס להסכמים דומים עם קבוצות מאירופה

בשנים האחרונות יותר ויותר אירועי ספורט משודרים ישירות באתר שיתוף הווידאו יוטיוב. הדוגמה האחרונה היא הסכם של הוועד האולימפי הבינלאומי (IOC), במסגרתו הועברו שידורים ממשחקי לונדון 2012 ל-64 מדינות באסיה ובאפריקה.

מי שתרשום היסטוריה קטנה בישראל היא קבוצת הכדורסל מכבי ת"א, שחתמה בעונה שעברה על הסכם עם יוטיוב, וביום חמישי הקרוב (19:30) תעביר בשידור חי בערוץ היוטיוב שלה את משחק האימון נגד מכבי חיפה. המשחק יהיה הראשון בספורט הישראלי שמשודר ישירות בלעדית ביוטיוב. המשחק ביום חמישי יצולם עם מצלמה אחת, ומאוחר יותר יעבור עריכה וישודר גם באתר הרשמי של הקבוצה.

את הניסיון הראשון לשידורים חיים בערוץ היוטיוב שלה עשתה מכבי ת"א לפני כשבועיים, כשהעבירה ישירות מהאולם בהדר יוסף את האימון הבכורה של עונת 2012/13. בקבוצה מתכננים להמשיך ולשדר אירועים בתקופה הקרובה. כך למשל מתכוונת מכבי לשדר ישירות ביוטיוב משחקים ממחנה האימונים בחו"ל, ובנוסף אימונים בחו"ל ואירועים שתבחר.

יתרון נוסף הוא שלקבוצה שמורות הזכויות לפרסם במהלך השידורים (באנרים וכו'), ובכך לאפשר לפתח פלטפורמה נוספת למכירת פרסום, ולהעניק לספונסרים שלה חשיפה נוספת.

מכבי ת"א היא קבוצת הכדורסל הראשונה באירופה שחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם יוטיוב. בימים אלו בוחנים ביוטיוב לחתום על הסכמים עם קבוצות כדורסל נוספות באירופה.