מחריף המאבק ב"הארץ-דה מרקר": מחר - שביתה והפגנה

מחר ישבתו העובדים מעבודתם ויפגינו מול חדר הישיבות במערכת "הארץ", בו צפויה ישיבת דירקטוריון ■ הוועד: "ההפגנה והשביתה יימשכו לפי הצורך"

סכסוך העבודה בעיתון "הארץ" עולה מדרגה. עובדי "הארץ" מחריפים את המאבק: מחר (ג') ישבתו העובדים מעבודתם ויפגינו מול חדר הישיבות במערכת "הארץ" ברחוב שוקן, בו צפויה ישיבת דירקטוריון. "ההפגנה והשביתה יימשכו לפי הצורך", מבהיר ועד העיתונאים בעיתון.

במייל שנשלח הערב (ב') לעובדים כתבו חברי הוועד כי השביתה, שתחל מחר ב-9:30 בבוקר, תימשך ללא הגבלת זמן, עד שיוחלט אחרת "ובהתאם להיענות מצד ההנהלה".

העובדים מתכוונים להישאר מחר בקומת ההנהלה, שם תיערך ישיבת הדירקטוריון, "כמה זמן שיידרש". במשך הזמן הזה, כותבים חברי הוועד, לא תיעשה עבודה עיתונאית כלשהי, במערכת או מחוץ לה.

"כתבים לא יקיימו פגישות או יענו לטלפון, צלמים לא יצלמו או יעבירו תמונות למערכת וכו'. השביתה שלנו מוגנת על-פי חוק, ולא ניתן לפגוע בעיתונאים שישתתפו בה", הבהירו עוד.

בוועד מסבירים כי החרפת המאבק היא עקב כך שההנהלה "לא עמדה אפילו בהתחייבותה הלא מספקת לתת פרק זמן של שבוע מפרסום ההודעה על האפשרות לעזיבה מרצון שבו לא יפוטרו עובדים, ובימים האחרונים קודמו הליכי פיטורים של עובדים רבים".

"הנהלת 'הארץ' מסרבת למעשה לדון בכל הדרישות העיקריות שהעלה ועד העיתונאים בשם עובדי המערכת: הצגת תוכנית הקיצוצים המפורטת לנציגי הוועד; גיבוש תוכנית חירום להגדלת הכנסות הקבוצה בתוך 3 חודשים ומינוי מנהל להובילה; הקפאת תוכנית הפיטורים למשך חודשים אלה; כניסה למשא-ומתן מזורז על תוכנית הבראה מוסכמת, במטרה לעגן אותה בהסכם קיבוצי מיוחד; הארכת תוקפה של הצעת 'הפרישה מרצון' לעיתונאים בשבועיים לפחות מיום משלוח ההודעה; ומתן אפשרות לנציגי העובדים להציג את עמדתם לחברי דירקטוריון הקבוצה בפתיחתה של ישיבת הדירקטוריון הקרובה", מסבירים חברי הוועד את ההחלטה.