הסלמה בעיתון "הארץ": מאות עיתונאים שובתים ומפגינים

בין העובדים להלל שוקן, חבר הדירקטוריון ואחיו של המו"ל עמוס שוקן, התפתח ויכוח לאחר שזה אמר לעיתונאים: "המחאה שלכם צבועה"

הסלמה בסכסוך העבודה בין עיתונאי "הארץ" להנהלה: מאות עיתונאי העיתון שבתו היום (ג') מעבודתם החל מהשעה 9:30 והפגינו מול חדר הישיבות בקומת ההנהלה של בית "הארץ" ברחוב שוקן בתל-אביב, בה התכנסו ב-10:00 חברי הדירקטוריון של "הארץ" שצפויים לדון גם בתוכנית הפיטורים.

"בימים הקרובים אנחנו מתכננים להחריף את הצעדים וללכת לצעדי השבתה משמעותיים יותר. הגענו למצב של אין-ברירה. במידת הצורך תהיה השבתה מוחלטת, והעיתון לא יירד לדפוס", אמר יו"ר הוועד, אריאל גוטליב.

בין העובדים להלל שוקן, חבר הדירקטוריון ואחיו של המו"ל עמוס שוקן, התפתח ויכוח, לאחר שזה אמר לעיתונאים: "המחאה שלכם צבועה". זמן קצר לאחר מכן התייחס חבר הוועד אהוד עין גיל לדבריו של שוקן ושאל במגפון: "הנהלת 'הארץ' היא זאת שהובילה אותנו לפה. השאלה היא איך 'הארץ' הגיע למצבו הנוכחי, האם זה רק המצב של השוק - או שמדובר גם בתירוצים שמחפים על כישלונות ההנהלה?".

הבוקר התגודדו כ-100 עיתונאים במסדרון הצר ובמדרגות בניין המערכת המובילים לקומה השניה, כשהם נושאים שלטים שעליהם נכתב בין היתר "אין לי ארץ אחרת", וצעקו: "אין עיתון בלי עיתונאים".

לפני קצת אחרי השעה 10:00 יצא המו"ל עמוס שוקן מחדר הישיבות והציע להכניס 3 נציגי עובדים לדיון. יש לציין כי אחת הסיבות לקיום ההפגנה היום היתה בעקבות סירוב ההנהלה לאפשר לנציגי הוועד להציג את עמדתם לחברי דירקטוריון הקבוצה בפתיחת הישיבה היום.

מנכ"ל אגודת העיתונאים בתל-אביב, יוסי בר-מוחא, הצהיר מול העובדים כי האגודה תתמוך ותממן כל החלטה של העובדים, כולל ימי שביתה: "אנחנו רואים ששינויים שפוגעים בתדמיתו של העיתון. צר לי לראות שהעיתון משנה את פניו בלי היוועצות עם העיתונאים שנותנים את הטון בעיתון".