הערכה: נתניהו תשלם לליליאן פרץ כ-7,000 שקל בלבד

(עדכון) - הפשרה הושגה הודות לשופטת עפרה ורבנר, שאמרה לצדדים: "פה זה לא תקשורת, פה זה ביה"ד לעבודה שפוסק בזכויות של עובדים שקופחו. חבל, זו שנאת חינם" ■ נתניהו התעקשה לנהל את המשפט - אך נסוגה בלחץ עורכי דינה

מספר חודשים אחרי שהחלו לנהל ביניהן משפט הוכחות רווי טענות הדדיות קשות, הגיעו באחרונה אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ועוזרת הבית לשעבר של המשפחה, ליליאן פרץ, תחת מעטה של סודיות, לפשרה לסיום הסכסוך ביניהן. לפי הערכות, בהסדר הפשרה לסילוק התביעות ההדדיות ביניהן, הוסכם כי נתניהו תשלם לפרץ 7,000 שקל בלבד - כך נודע ל"גלובס".

עוד נודע ל"גלובס" כי לשופטת בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, עפרה ורבנר, שדנה בתיק, הייתה תרומה משמעותית לכך שנתניהו ופרץ הגיעו לפשרה. בין היתר אמרה השופטת לנתניהו ופרץ, לאחר הדיון האחרון שנערך במשפט, בדברים שנותרו מחוץ לפרוטוקול, כי "פה זה לא תקשורת, פה זה בית דין לעבודה שפוסק בזכויות של עובדים שקופחו. חבל, זו שנאת חינם, חבל".

עוד נודע כי נתניהו רצתה שהמשפט שהתנהל בינה לבין פרץ יימשך עד תומו, כדי לקבל פסק דין שיטהר את שמה, והיא הסכימה לפשרה עם פרץ רק לאחר לחצים שהפעילו עליה עורכי דינה, ד"ר יוסי כהן ודוד שימרון, וכדי שהיא לא תצטייר כמי שרודפת אחר פרץ.

לפי הפשרה, שתוגש לאישורה של השופטת ורבנר, התביעות ההדדיות של נתניהו ופרץ זו כנגד זו יידחו, ללא צו להוצאות.

הפשרה כוללת גם הסכם סודיות בין הצדדים שאינו מאפשר את פרסום פרטיה על-ידי מי מהצדדים, ועם זאת, כאמור, ל"גלובס" נודעו כי נתניהו תשלם לפרץ סכום שנחשב סמלי ובעל "ערך מטרדי".

הפשרה נחשבת להישג עבור נתניהו, הואיל והמשפט הפומבי שהתנהל בינה לבין פרץ העמיד אותה באור שלילי וגרם לה ללחץ רב.

"תביעת-סרק מופרכת"

הפרשה הנוכחית של אשת ראש הממשלה החלה בתחילת 2010, כשפרץ, שעבדה בבית משפחת נתניהו מינואר 2004 ועד יולי 2009, הגישה תביעה בסך 300 אלף שקל נגד גברת נתניהו. זאת, בטענה כי אשת ראש הממשלה התעללה והתעמרה בה ולא שילמה לה חלק מהזכויות הסוציאליות המגיעות לה.

בין היתר טענה פרץ כי נתניהו כפתה עליה לעבוד בשבתות, למרות שהיא שומרת מסורת, וכי נתניהו הכריחה אותה לקרוא לה "גברת שרה נתניהו".

נתניהו הכחישה את כל טענותיה של פרץ. בכתב ההגנה שהגישה, באמצעות עו"ד דוד שמרון, כתבה נתניהו כי "תביעתה של פרץ היא תביעת-סרק מופרכת וזדונית, כתב התביעה מלא טענות שהומצאו לצורך השעה, ואין בו שום ממש".

בכתב ההגנה ציטטה נתניהו ממכתב שכתבה פרץ לזוג נתניהו אחרי הבחירות האחרונות: "למשפחתי היקרה! מזל טוב והצלחה גדולה. אני כל-כך גאה בכם, אין לכם מושג, אוהבת אתכם הכי בעולם, ליליאן".

נתניהו לא הסתפקה בהגשת כתב הגנה, ובמארס השנה הגישה תביעת לשון הרע בסך 500 אלף שקל נגד פרץ. בתביעת הדיבה האשימה נתניהו את פרץ כי היא מנהלת נגדה מסע הכפשות תקשורתי, שכולל את הדלפת התביעה שהגישה נגדה, וכן הודעות לתקשורת על "פיצוץ" ניסיונות גישור, כאשר לטענת נתניהו היא וגם המגשר כלל לא ידעו על כך.

עוד נטען בתביעה, בין היתר, כי תביעתה של פרץ כללה "הכפשות-סרק זדוניות וחסרות בסיס", והיא נועדה ללחוץ על נתניהו לשלם לפרץ סכומים שלא מגיעים לפרץ.

הסכמה סודית

בא-כוחה של פרץ, עו"ד אסף שרעף, אישר כי הצדדים הגישו לבית הדין הודעה על הסדר פשרה. "אבקש לכבד את הסכמת הצדדים כי כל הנושאים ביניהם יישארו סודיים. ההסדר מדבר בעד עצמו, ליליאן מרוצה מאוד, מעבר לכך אני מנוע מלהרחיב", מסר.

בא-כוחה של נתניהו, עו"ד ד"ר יוסי כהן, מסר כי "ההסכם שהוגש לבית הדין לעבודה, שבו הוסדר כי התביעות ההדדיות של הצדדיות של הצדדים יידחו ללא צו להוצאות, מדבר בעד עצמו. זהו ההסכם היחידי שמגלם את ההבנות בין הצדדים".

מה הן אמרו זו על זו?

בחודשים האחרונים הגיעו אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ועוזרת הבית לשעבר של משפחת נתניהו, ליליאן פרץ, לאולם בית הדין האזורי לעבודה בחיפה, כדי להעיד בתביעה שהגישה פרץ נגד גברת נתניהו. השתיים הטיחו זו בזו ביקורת חריפה.

בעדות שנתנה באפריל סיפרה פרץ כי בתקופת עבודתה בבית משפחת נתניהו בקיסריה היא הייתה מגיעה לבית מוקדם בבוקר, כדי לעשות דברים לפני שנתניהו תתעורר.

"היא כל הזמן אמרה לי 'לא ככה אלא ככה'", העידה. "העבודה אצל משפחת נתניהו הייתה בלחץ ובעצבים".

עוד סיפרה פרץ כי במהלך עבודתה היא התבקשה לבשל בביתה הפרטי ולא בבית משפחת נתניהו. "גז, חשמל, שמן, סירים, מים - הכול היה אצלי. מה, באמת? שאני לא אבשל אצלה בבית, שפיקאסו לא יריח את ריח הטיגונים - ואצלי באבא-סאלי כן יריח", העידה.

פרץ ציינה כי היא אהבה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואת הילדים, יאיר ואבנר, ושאפילו "חיללתי שבת בשבילם". עם זאת, היא לא חסכה שבטה משרה נתניהו: "הסטנדרטים שלה מצריכים שעות רבות, וכל יום לבוא... בשבת היא משאירה לי רשימות מה לעשות בכל השבוע, כאשר עוד לזה מצטרפים עוד קבלנים. אף אחד לא יכול היה לעמוד בסטנדרטים שלה. עובדת שעובדת אצלה היום באה אליי ובוכה".

"לא היינו השולטים בבית"

בעדות שנתנה לפני כחודש ביקרה נתניהו את פרץ בחריפות. "כשראינו הרבה ג'וקים מתים במקלחות, מאחר שראינו את המזג של פרץ, אמרתי שעדיף לא לדבר. לא היינו החזקים והשולטים בבית. היו לה התפרצויות במשך השנים, והכרנו את המזג החם שלה", העידה נתניהו בבית הדין.

עוד טענה נתניהו כי "פרץ מעולם לא ביקשה ממני חופשה אלא הודיעה, ולא משנה אם נוח לנו, או לא נוח לנו, לא התייעצה ולא שאלה. היא אמרה שהיא לוקחת 3 שבועות, ולא הייתה לי ברירה. זה הסגנון", אמרה.

עוד סיפרה נתניהו: "היחסים בינינו היו בסדר גמור עם אלמנטים של חום. בהחלט הבלגתי, כי היו לה התפרצויות לא נעימות, ואנחנו הבנו שזה המזג".