בתו של מייסד "מעריב" קרליבך תובעת 5 מיליון שקל מהעיתון

תקומה קרליבך החזיקה במניות מיוחדות של "מעריב" וזכתה לתשלום חודשי ■ לאחרונה קיבלה רק שליש מהתשלום - ודורשת להעמיד את המניות לפירעון מלא

תקומה קרליבך-מנדאל, בתו של ד"ר עזריאל קרליבך, מייסד עיתון "מעריב" ועורכו הראשון, תובעת 5 מיליון שקל מהעיתון.

במכתב ששלחה באמצעות עו"ד אמיר קדרי ממשרד עורכי הדין גלעד שר ושות' לעיתון "מעריב", טוענת קרליבך-מנדאל, כי החזיקה במניות מיוחדות של העיתון, והיא זכאית בגינן לתשלום של מיליוני שקלים.

לפי המכתב, בפסק דין משנת 1995, שנתן תוקף להסדר פשרה בינה לבין "מעריב", הסכימה קרליבך-מנדאל להפוך את מניותיה למניות נדחות בתמורה לתשלומים שונים, ובין השאר תשלום חודשי קבוע.

עם זאת, ככל הנראה בשל ההרעה במצבו הפיננסי של העיתון, התשלום האחרון ששולם לה היה בסך שליש מהתשלום הרגיל, ולטענתה קיים חשש חמור להמשך ביצוע ההתחייבות הכספית של "מעריב" כלפיה.

"באחרונה", כותב עו"ד קדרי, "נוכחה מרשתי לדעת כי התשלום האחרון עלה אך כדי שליש מן הסכום המשתלם לה מדי חודש. זאת, למיטב ידיעתה, בדומה להודעה שקיבלו עובדים ב'מעריב' כי משכורתם תשולם אך בחלקה, בשל המצב הכלכלי אליו נקלע העיתון.

"אלא שאופי התחייבותו של 'מעריב' כלפי מרשתי שונה, ומדובר בפסק דין. כל הפחתה בתשלומים המגיעים למרשתי באופן שוטף מהווה הפרה של פסק דין חלוט, והנכם נדרשים להשלים את התשלום החסר לאלתר".

לפיכך, קרליבך-מנדאל דורשת מ"מעריב" להעמיד לפירעון מלא את ההתחייבויות של העיתון כלפיה - סכום של 5 מיליון שקל.

"מעבר לעניין הכספי", כותב עו"ד קדרי, "עומדת על הפרק סוגיה מוסרית בעלת פנים ציבוריים חשובים: מפעלו של ד"ר קרליבך, אביה של מרשתי, משנה פניו עד לבלי היכר. נראה כי המטען ההיסטורי של העיתון והמסורת העיתונאית והאזרחית שהוא מקיים הם בעלי ערך, הזוכה להכרה בעיני מוכר הזכויות, כמו גם בעיני הקונה.

"לא ניתן יהיה לצאת לדרך חדשה עם העיתון, תוך רמיסת ערכי ירושת האב, שביקש שהוריש לרעייתו ולבתו אחריה זכות להתפרנס, לא ברהב ולא בעושר, ממפעל חייו".