צפו: דפני ליף "מתנצלת" שהמחאה פגעה במשק ובפרסום

בסרטון הומוריסטי שיצרו בפובליסיס ישראל כברכה ללקוחות לראש השנה, ליף מביעה "חרטה מעומק הלב על הפגיעה במשק ובתקציבי הפרסום והשיווק"

רבות דובר על המחאה החברתית והפגיעה שלה בתקציבי הפרסום של חברות רבות במשק, ובעקיפין גם בענף העיתונות, שחלק נכבד מהכנסותיו הוא מאותם תקציבים. דפני ליף, אחת ממובילות המחאה החברתית, נתפסה בעיני רבים כמישהו להטיל עליו את האשמה.

על רקע זאת, סרטון הומוריסטי שיצרו במשרד הפרסום פובליסיס ישראל, ושנשלח ללקוחותיו כברכה לראש השנה, מתאר את ליף ש"נחטפה" ואולצה לקרוא לעיני מצלמות "התנצלות אישית" על "תרומתה" לפגיעה בענף הפרסום.

כל הסיטואציה מזכירה את פרשת החייל החטוף דאז גלעד שליט, שאולץ על-ידי שובייו מהחמאס לקרוא בעיני המצלמות את דרישותיהם מממשלת ישראל בתמורה לשחרורו.

ליף אומרת בסרטון, כשברקע מתנגנת מנגינה ערבית ומאחוריה עומדים שני 'חמושים רעולי-פנים', כי היא "מביעה חרטה מעומק הלב על הפגיעה במשק ובתקציבי הפרסום והשיווק שלכם. ברור לי כעת שהכול היה טעות ושטות טפשית. אני מתחייבת בפני ענף הפרסום לא להמשיך ולהפריע".

פובלסיס סיימו את הסרטון בכתוביות שטוענות כי הם "באו לשנות את ענף הפרסום, ושתהיה לכולנו שנה טובה". הכוונה של פובלסיס היתה מן הסתם הומריסטית. אתם תשפטו אם לא מדובר בטעם רע.

בארגוני הנשים נקטו לשון ביקורתית כלפי האופן בו מיוצגת דפני ליף בסרטון. "צר לנו כי נשים שמובילות מחאה חברתית מוצגות ומיוצגות באופן שמרדד אותן ואת תוכן מחאתן, ובכך מנמיך את המבט הציבורי על פועלן המשמעותי. יש לזכור כי המחאה החברתית החלה והובלה על ידי נשים כמו דפני ליף, שכלפיהן נוצרה נטייה תקשורתית וציבורית להציגן באופן שמפחית מעוצמת המחאה החברתית שעוררו בחלקים ניכרים של העם.

"אין זה פלא שנשים החלו את המחאה וממשיכות להוביל אותה, כי אלו הנשים בישראל שסופגות את המחיר הקשה ביותר של המדיניות הכלכלית והתעסוקתית של ממשלת ישראל. במקום להכיר ציבורית במנהיגותן הרצינית, מגיע סרטון כמו זה, ומרדד את המנהיגות הנשית של המחאה לצדק חברתי, שכמובן עבורנו היא גם מחאה למען צדק לנשים.

בארגוני הנשים שמתמחים במעמד האשה בכלכלה ותעסוקה - מרכז אדווה, אחותי, איתך מעכי, שדולת הנשים, מרכז מהות, העמותה להעצמה כלכלית לנשים, רוח נשית, סביבה תומכת - הוסיפו: "גם אם יהיו כאלה שימשיכו לנסות לרדד את דמותנו ולהציגה באופן מלעיג, הרי שאנחנו נמשיך להוביל את המאבקים כאן לחברה צודקת, שוויונית, וכזו שמאפשרת לכל התושבים והתושבות לחיות בביטחון כלכלי ותעסוקתי".