נמרודי: שילמתי מחיר אישי כבד בהגנה על "מעריב"

עופר נמרודי, בעל השליטה בהכשרת היישוב ומי שהיה בעל השליטה ב"מעריב" במשך 20 שנה, מבהיר במכתב לעובדי העיתון כי העביר את כל ההפרשות לעובדים במהלך השנים ■ "כואב לי מאוד לראות את מפעל חיי וחייכם עומד בפני קריסה"

עופר נמרודי, בעל השליטה בחברת הכשרת היישוב ומי שהיה בעל השליטה ב"מעריב" במשך 20 שנה, מבהיר במכתב לעובדי העיתון, שהגיע לידי "גלובס", כי העביר את כל ההפרשות לעובדים במהלך השנים.

"אנו עוקבים בצער אחר האירועים האחרונים ב'מעריב' וחשים ביחד עימכם את הקושי והדאגה בימים קשים אלה", כתב נמרודי.

"רבים מכם אשר הכירו אותי מקרוב, יודעים עד כמה 'מעריב' יקר לליבי ואת האהבה הרבה שיש לי לעיתון ולעובדיו - משפחת 'מעריב'", כתב נמרודי. "במשך קרוב ל-20 שנה ליווינו את 'מעריב' יום וליל במלוא תשומת-הלב והשקענו בו משאבים רבים, ולא תהיה זו מליצה אם אומר - בדם ליבי. השקענו ב'מעריב' עשרות מיליוני דולרים, האמנו בו, טיפחנו אותו, ולצערי אף שילמתי מחיר אישי כבד עבור פעולותיי בהגנה על 'מעריב' מפני גורמים שניסו לפגוע בעיתון".

לדבריו, "בתקופת היותה של הכשרת היישוב בעלת השליטה ב'מעריב', לא היתה קיימת כל בעיה של הפרשות בנושא התחייבויות בגין יחסי עובד ומעביד, לרבות הפרשות לקרנות הפנסיה, הגמל וההשתלמות של העובדים.

"כאשר הגענו למסקנה כי אין בכוחנו להמשיך לשאת ולפתח את 'מעריב' במידה הנחוצה לעיתון כה חשוב, דאגה הכשרת היישוב בהנהגתי, מתוך תחושה של אחריות רבה לעיתון ולעובדיו, כי יימצא משקיע ראוי, בעל משאבים, אשר ישקיע בעיתון וישמר את המפעל החשוב למען הצלחת העיתון, למען עובדיו ולמען שמירתו כנכס תקשורתי מרכזי ומהותי לדמוקרטיה בישראל.

"מסיבה זו מכרה הכשרת היישוב את השליטה ב'מעריב' לזקי רכיב בחודש מאי 2010, ואף כשמר רכיב החליט למכור את החזקותיו ב'מעריב', המשכנו לדאוג ל'מעריב' מאמצעיה וממשאביה של הכשרת היישוב, עד אשר התקשרנו בהסכם השקעה עם דסק"ש, מקבוצת אי.די.בי אחזקות, מתוך אמונה בחוזקה וביכולותיה להמשיך לפתח את 'מעריב' ולשמור עליו.

"שתי העסקאות בוצעו על-ידי הכשרת היישוב כנגד תמורות זעומות, תוך שהכשרת היישוב ממשיכה לשלם מחיר כבד ולהפסיד בגין ההשקעה הרבה שביצעה כל השנים ב'מעריב', ואשר מעולם לא נזנחה על-ידיה.

"במסגרת בדיקות הנאותות שבוצעו מטעם שתי הרוכשות הללו, נבדק נושא התחייבויות 'מעריב' כלפי עובדיה באופן פרטני ויסודי, ובשני המקרים נמצא כי בוצעו הפרשות מלאות בגין ההתחייבויות לעובדים, כנדרש על-פי כל דין.

"כואב לי מאוד לראות את מפעל חיי וחייכם עומד בפני קריסה, חס וחלילה. מזה פרק זמן של כשנתיים, הכשרת היישוב כבר אינה בעלת השליטה ב'מעריב', ובוודאי שאינה מעורבת בניהול היומיומי של החברה.

"יחד עם זאת, אני משוכנע, על-פי היכרותי עם בעלי השליטה הנוכחיים של החברה, כי דאגתם לרווחתם של כל עובדי 'מעריב' וקבלת זכויותיהם הינה בראש מעייניהם, ואני מאמין ומשוכנע כי הם יפעלו כנדרש על-פי כל דין לשם הגנה על זכויות העובדים במלואן ויעשו כל שביכולתם כדי שהעובדים יקבלו את המגיע להם.

"אני ומנהלי הכשרת היישוב כואבים את מצבו הנוכחי של העיתון ועובדיו, ומקווים בכל מאודנו כי 'מעריב' ימשיך להתקיים כעיתון חשוב במדינת ישראל, וכי מלוא זכויות כל עובדיו לא תפגענה כהוא זה.

"ואם יותר לי לגלות מעט אופטימיות, מי ייתן ותוך זמן קצר העובדים לא יצטרכו עוד לעסוק בזכויותיהם הפנסיוניות, אלא במלאכה ובעשייה ובהמשך פיתוחו של עיתון, שהינו מאושיות התקשורת הישראלית", לשון מכתבו של נמרודי לעובדי "מעריב".

נציין כי בשעה זו מפגינים חלק מעובדי "מעריב" מול ביתו של נמרודי בסביון. נמרודי עדיין מחזיק בבית "מעריב" עצמו ובחלק ממניות העיתון.