ליברמן על מיסז'ניקוב: "לבנאדם שחוגג 40 מותר לשתות"

שר החוץ מגבה את שר התיירות בעקבות תחקיר ערוץ 2 לפיו מיסז'ניקוב השתכר וביקר במועדון חשפנות ■ ליברמן: "לכל אחד יש תחביבים משלו; אני לא מסכים עם כולם, לא כולם אוהבים רפטינג כמוני"

שר החוץ אביגדור ליברמן מעניק גיבוי מלא לשר התיירות סטס מיסז'ניקוב בעקבות תחקיר ערוץ 2 שפורסם השבוע וחשף כי מיסז'ניקוב חמק ממאבטחיו, השתכר ובילה במועדון חשפנות.

"אני חייב להתייחס לגופו של עניין; כשאני מתייחס לבני אדם - קודם כל לפי התוצאות. זה שר ביצועי מן הטובים בממשלה הזו וקודם כל אני מציע להתייחס לפי היכולת הביצועית. יש עשייה תיירותית ענפה", אמר ליברמן בתדרוך עיתונאים שקיים היום (ה').

ליברמן התייחס לעצם התחקיר ואמר: "מעולם לא התעניינתי מה עושה שר בזמנו החופשי אלא איך הוא עובד. כשאתה רואה את אלה שנותנים עדויות בפנים מכוסות אתה שואל מה המניע. למה הם עשו את זה, מאילו סיבות. מעניין לבדוק מי אותם אנשים, מה השמות ולמה הם עשו זאת. אם יש נקמנות או ניסיון להרוויח משהו בדרך. אני יכול להגיד שאני מכיר את סטס 15 שנה, יצא לי לבלות איתו לא מעט שעות גם מחוץ לעבודה ובאירועים חברתיים. דפוסי ההתנהגות שלו הם לא של מוזס ואייכלר מיהדות התורה, אבל זה רחוק מהתיאורים בתקשורת. לבנאדם שחוגג 40 מותר להיות שמח ולשתות לא רק מים. בין מה שתואר למציאות אין שום דימיון. היתה פה התנפלות ושמחה לאיד".

ליברמן הוסיף כי "לגבי המסעדה שבה סטס ישב בעת ההצבעה על שחרור שליט - שמעתי הכחשה גורפת ויש לו גם תיעוד ממוסמך לזה. ירצה ידבר, לא ירצה לא ידבר - אבל במקרה הזה זה לא נכון. מעולם לא התעניינתי ולא מתכוון להתעניין מה השרים עושים בזמם הפנוי. זה לא תפקידי ואני חושב שזה לא נכון. כל אחד אדם מספיק מבוגר ומנוסה, לכל אחד יש תחביבים משלו; אני לא מסכים עם כולם, לא כולם אוהבים רפטינג כמוני".

ליברמן התייחס גם לנושאים מדיניים ואמר לרגל 19 שנה להסכמי אוסלו כי "כבר עכשיו אפשר ומחובתנו להפיק לקחים ולהעריך את היתרונות והחסרונות. קשה לי לראות מה הרווחנו מהסכמי אוסלו. אם צריך להעריך את אותו מהלך, זה המהלך המדיני הכושל ביותר מאז הקמת המדינה. עשינו שורה של צעדים בוני אמון מול הפלסטינים וראינו מה התשובה שזכינו לה".

בתגובה למהומות בלוב, תימן ומצרים בגין הסרט האנטי-מוסלמי, אמר ליברמן: "מעבר לצער עמוק על רצח הדיפלומטים בלוב - האירועים האחרונים מבליטים את הצד האחר של האביב הערבי. השינוי הבולט הוא התחזקות של הכוחות הרדיקליים. מדובר בדחייה של כל הערכים ההומניים המקובלים בעבר".