תחקיר ערוץ 2: מיסז'ניקוב השתכר ובילה במועדוני חשפנות

אתמול נחשפו עדויות לפיהן שר התיירות חמק ממאבטחים במועדוני חשפנות ושתה לשוכרה על בסיס קבוע ■ יו"ר אומ"ץ: "הממצאים בכלל לא מפתיעים אותי"

בעקבות התחקיר אותו חשף עמית סגל במהדורה המרכזית של חדשות ערוץ 2 אודות עדויות גורמים במערך האבטחה של שר התיירות סטס מיסז'ניקוב, הודיעה תנועת אומ"ץ כי תפנה בקרוב ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר המדינה בבקשה שיפתחו בבדיקה מיידית של הממצאים.

יושב ראש תנועת אומ"ץ למען מנהל תקין אריה אבנרי, סיפר הבוקר לחדשות 2 על ההחלטה. "הממצאים בכלל לא מפתיעים אותי וכל ההכחשות גם לא מפתיעות אותי - תנועת אומ"ץ עוסקת בשר התיירות כבר שלוש שנים", סיפר אבנרי.

עוד ציין כי "בעבר הגיע מידע שגם בשליחותיו של השר לחו"ל הוא היה מבלה בברים במקום להיפגש עם אישים והתלוננו בפני מבקר המדינה הקודם אבל זה לא הבשיל לכדי מעשה". אבנרי הדגיש: "אנו נבדוק אם לנושא הנוכחי יש היבט פלילי ונפנה גם למבקר המדינה החדש בנושא כל אורחות חייו של השר מיסז'ניקוב, ואנו מקווים שהוא ישוחרר מהממשלה עוד בקדנציה הנוכחית".

אתמול הובאו עדויות של יותר מחמישה אנשים במערך האבטחה של שרי הממשלה שסיפרו פרטים מטרידים על אורח חייו של שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב מישראל ביתנו, ועל כשלי אבטחה חמורים שנבעו ממנו. הם לא תיאמו גרסאות זה עם זה, אחד מהם גם עבר בדיקת פוליגרף שלא מטעמו על ידי בודק מוסמך - ונמצא דובר אמת.

כמה וכמה גורמי אבטחה מספרים על לילות רבים מאוד של שכרות, בילוי פרוע במועדונים, שבסיומם כפי שמאשר גורם אבטחה, שר התיירות לא תמיד ידע איפה הוא נמצא. "אם זה היה נגמר בדרינק זה עוד היה טוב. בעשרות מקרים הוא היה חוזר שיכור מתנדנד נודף ריח אלכוהול. היו גם תקופות של שלושה לילות בשבוע. הוא איבד את שיווי המשקל לא פעם. היו מאבטחים שנאלצו לתמוך בו, והיו גם כאלה שסירבו. מצידם שייפול. לדעתי, אסור שאיש ציבור יתנהג ככה, לחזור הביתה מתנדנד בארבע בבוקר", אומר גורם במערך האבטחה של השר.

על פי עדות נוספת: "השר בדרך כלל יוצא מהמועדון .. הוא יושב שיכור עם בחורות באוטו. איך ידעתי שהוא שיכור? יש ריח חריף מאוד של אלכוהול, וכולם מזיעים אדומים ונפוחים, וככה הייתי נוהג אותם הביתה, בלי רישיון בכלל. זה קרה המון פעמים, כמעט כל סוף שבוע. יש מצבים שהוא מתנדנד, שהוא פשוט יוצא מתנדנד מהרכב ואתה רואה את הבנאדם, הוא שיכור".