רגע לפני החג: עובדי "מעריב" יקבלו מחר את יתרת השכר

(עדכון) - יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, ליו"ר הוועד: "כל התמורה מהמגרש של בית הדפוס ומעסקת בן-צבי תלך לעובדים; אף שקל לא יעבור לדסק"ש או לאי.די.בי" ■ "'מעריב' היה אמור להיסגר מזמן, אך לא ויתרתי ולא סגרתי רק כדי לדאוג לעובדים"

"ברצוני לעדכן אתכם כי מחר, יום שישי 14.09.2012, תועבר יתרת השכר לחודש אוגוסט במלואה" - כך כתב לפני זמן קצר מנכ"ל "מעריב", טל רז, לעובדי העיתון.

רז הדגיש עוד כי "מאז רכישת העיתון על-ידי דסק"ש, הופקדו כל הכספים הנדרשים לקופות הפנסיה והביטוח של עובדי העיתון".

רז חתם את המכתב בכך שאין לו ספק כי "תחושת חוסר הוודאות שמלווה את כולנו בתקופה האחרונה אינה נעימה. אני יכול להבטיח שבכל רגע שאוכל לעדכן אתכם בהתפתחויות ושינויים - אעשה זאת. אני רוצה לנצל את ההזדמנות הזו על מנת לאחל לכם ולמשפחותיכם שתבוא עלינו שנה טובה יותר".

"כל התמורה תלך לעובדים"

בתוך כך, יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, ששוהה כעת בחו"ל, כתב היום (ה') ליו"ר ועד העיתונאים ב"מעריב", חגי מטר, כי "כל התמורה שתתקבל מהמגרש שעליו נמצא בית הדפוס ומעסקת שלמה בן-צבי, אם תצא לפועל - כל-כולה תלך למען העובדים ובעלי החוב. אף שקל לא יעבור לדסק"ש או לאי.די.בי".

דנקנר ביקש ממטר כי הוועד יעבוד עמו "בשיתוף-פעולה כדי להשיג את המטרה המשותפת שלנו - להגן על העובדים, כי זה מה שמעניין אותי, ולשם כך אני פועל, ומבחינתי זוהי מטרת-העל".

"מתברר כי במהלך שנים קודמות לכניסתנו ל'מעריב' לא עשו התאמות בקופות הפנסיה, וזאת בשל שינויים בשכר העובדים ב'מעריב'. אין ולא תהיה התנערות מנושא זה, אעשה הכול על מנת שהעובדים לא ייפגעו", אמר דנקנר.

"אני עם העובדים, העובדים יקרים לליבי, ואעשה הכול על מנת לדאוג שהעובדים יקבלו את כל מה שמגיע להם. דסק"ש נכנסה ל'מעריב' לפני כשנה ורבע, ומאז העבירה את כל ההפרשות שהייתה צריכה לקופות הפנסיה".

לדברי דנקנר, בכוונתו להבהיר את העמדה שלו בנוגע לאי-פגיעה בעובדים לדירקטוריון דסק"ש, והוא מצפה שגם חברת הכשרת היישוב תירתם למשימה.

"אני חייב לומר לך בנימה אישית שהעיתון היה אמור להיסגר מזמן", אמר דנקנר למטר, "אך לא ויתרתי ולא סגרתי רק כדי לדאוג לעובדים".

דנקנר הדגיש עוד כי כאשר שוחח אמש (ד') טלפונית עם יו"ר ההסתדרות עופר עיני, נקבע בין השניים להיפגש ביום רביעי בעניין "מעריב", וזאת "על מנת לקדם את הדברים, באופן המיטבי לטובת שמירת זכויותיהם של העובדים".

מוועד העיתונאים ב"מעריב" נמסר בתגובה: "מדובר בפעם הראשונה בה אנו שומעים אמירות כמו אלה שאמר נוחי דנקנר. מעבר לאמירה הכללית על הכוונה להעביר את הכספים לטובת העובדים ובעלי חוב אחרים, שאיננו יודעים מי הם, אנחנו דורשים שוב להיות צד מלא לעסקה, אם וכאשר תחתם, בין נוחי דנקנר ושלמה בן-צבי, על מנת להבטיח בכתב ובאמצעים משפטיים וכלכליים שהכסף אכן יגיע ליעדו הראוי ולא ייעלם בדרך.

"עובדי 'מעריב', על אף המצב הקיים, ממשיכים ליצר עיתון ולתחזק אתר חדשות פעיל בתנאים בלתי אפשריים, ורק בזכות כוחם המשותף וההכרזה על קיום הפגנה היום מול ביתו של דנקנר זכו להתייחסות מבעל השליטה בחברה".