הקפאת ההליכים ל"מעריב": מי יהיה הנאמן של העיתון?

קבוצת "מעריב" ביקשה למנות את עוה"ד דוד פורר ושלמה נס כנאמנים בהליך ההקפאה ■ אלשיך: "לפחות לאחד מהם יש קשר הדוק לכאורה עם החברה"

מי יהיה הנאמן של עיתון "מעריב" בתקופת הקפאת ההליכים? סוגיה זו מתבררת כעת בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, עם הגשת בקשת הקפאת ההליכים של העיתון הבוקר (ה').

במסגרת הבקשה למתן צו הקפאה, ביקשה קבוצת "מעריב" למנות את עו"ד דוד פורר, ממשרד גרוס-קליינהנדלר-חודק-הלוי-גרינברג, ואת עו"ד שלמה נס, מבכירי עורכי הדין בתחום פירוק והבראת חברות, כנאמנים בתקופת ההקפאה.

השופטת ורדה אלשיך, אשר בקשת ההקפאה הגיעה אל שולחנה, כבר הוציאה החלטה ראשונה בתיק, במסגרתה התייחסה לבעייתיות לכאורה בזהות אחד הנאמנים.

השופטת ציינה כי "עולה מתוך הבקשה כי לפחות לאחד מבעלי התפקיד המוצע ישנו קשר הדוק לכאורה עם החברה, דבר אשר עשוי ליצור בעייתיות במינוי, ולו מטעמים של מראית פני הצדק".

אלשייך מתייחסת בדבריה לעו"ד דוד פורר, שותף במשרד גרוס-קליינהנדלר, אשר הגיש בשם קבוצת "מעריב" את בקשת ההקפאה לחברות בקבוצת "מעריב" הבוקר, ואף חתום עליה, יחד עם עו"ד שרית לויתן מהמשרד. המשרד מלווה את נוחי דנקנר בעסקת מכירת "מעריב" לבן-צבי, וכן בעסקיו מזה שנים ארוכות, בין היתר במיזוג קבוצת קלאבמרקט שקרסה ב-2005 עם חברת שופרסל .

על כן הורתה אלשיך לעורכי הדין פורר ונס "לפרט בקצרה, ללא צורך להאריך, עד ליום ראשון הקרוב בשעה 10:00, איזו זיקה יש להם לחברה או למי מבעלי המניות ובעלי העניין, ומאיזה מועד".