עורך הדין של נמרודי: יחימוביץ' מנצלת את מצוקת עובדי "מעריב"

אתמול תקפה שלי יחימוביץ' את עופר נמרודי ואת עסקת רכישת בית "מעריב" ■ עו"ד זאב שרף: "דמגוגיה כוזבת ומתלהמת; העסקה בוצעה בין מוכר מרצון לקונה מרצון"

עופר נמרודי, באמצעות משרד עורכי הדין זאב שרף ושות', אומר היום (ו') כי דבריה של יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' באשר לעסקת רכש בית "מעריב" על-ידיו הם "דמגוגיה כוזבת, זולה ומתלהמת", והוא מבקש להסיר את הכתבה "המעוולת", לדבריו.

לדבריו, עסקת בית "מעריב" "בוצעה בין מוכר מרצון לקונה מרצון, בעבור תמורה המשפקת שווי שוק נכון למועד המכירה, וכפי שנקבע על-פי חוות-דעת שמאי בלתי תלוי, ובשעה שלא היה בנמצא לאורך תקופה של חודשים מציע אחר שהיה מוכן לרכוש את הנכס".

הדברים מגיעים בתגובה לכתבה שפורסמה אתמול ב"גלובס", בה צוטטו דבריה של ח"כ שלי יחימוביץ', אשר כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי עופר נמרודי, המו"ל הקודם של "מעריב", צריך למכור את בית "מעריב" שנשאר בבעלותו ולהעניק את התמורה לעובדים. יחימוביץ' כינתה את עסקת רכש בית "מעריב" "נכלולית".

דבריה של יחימוביץ', לדברי עו"ד זאב שרף, "מהווים נסיון ציני וקר מצד פוליטיקאית לנצל את מצוקת עובדי 'מעריב', מתוך תקווה לגרוף הון פוליטי שיסייע לה במאבקה לרכישת השלטון, והכול תוך רמיסת שמם הטוב של מרשיי.

"במהלך התקופה שבה הכשרת היישוב הייתה בעלת השליטה ב'מעריב', עד לשלהי שנת 2010, הוקפד בהקפדה יתרה שכל ההפרשות המתחייבות מיחסי עובד-מעביד, לרבות ההפרשות לקרנות הפנסיה, הגמל וההשתלמות תבוצענה במלואן וכסדרן, על-פי כל דין.

"בחודש דצמבר 2008 פרסמה 'מעריב' הצעה לקבלת הצעות לרכישת בית מעריב'... הצעתה הנ"ל של 'מעריב' לא זכתה להיענות. עקב אי-קבלת הצעות כאמור פעלה 'מעריב' למימוש התחייבות שניתנה על-ידי הכשרת היישוב בחודש אוגוסט 2008 לרכוש את בית 'מעריב' על-פי הערכות שווי של שמאי בלתי תלוי, ובהתאם לתנאי חוזה המכר שייקבעו על-ידי קבוצת 'מעריב'. הכשרת היישוב ניאותה לשלם בגין בית 'מעריב' סכום של 32.5 מיליון שקל.

"עסקת המכר של בית 'מעריב' הזרימה כספים רבים לקופת 'מעריב' שאפשרו לה לעמוד בהתחיבויותיה, ובכך גם אפשרו ל'מעריב 'לדאוג לרווחת עובדי 'מעריב' לאורך תקופה ארוכה".