רוב התלונות על בתי-מלון: שירות לא הולם, רעש והמתנה לאוכל

משרד התיירות: 571 תלונות על בתי-מלון וסוכני נסיעות הוגשו מתחילת השנה

לנים ומלינים: 571 תלונות על בתי-מלון וסוכני נסיעות הוגשו מתחילת השנה - כך עולה מנתונים שמפרסם היום (א') משרד התיירות. 86.5% מהתלונות (493) הוגשו על-ידי ישראלים, ורק 13.5% (78 תלונות) הוגשו על-ידי תיירים מחו"ל.

בתי-המלון בישראל - שעל-פי סטטיסטיקות כאלה ואחרות שמחיר הלינה בהם הוא בין היקרים בממוצע בעולם - סופגים את מספר התלונות הגבוה ביותר ב-8 החודשים הראשונים של 2012, כאשר 197 מהתלונות הן על שירות לא הולם את המובטח, רעש והמתנה ארוכה בתור לחדר האוכל.

גם סוכני הנסיעות מספקים כר פורה לתלונות: 149 תלונות הוגשו השנה על שירות לקוי של סוכני נסיעות. יתר התלונות הן: 42 על אתרי תיירות ו-13 בנושא הבידוק הביטחוני בכניסה לישראל.

על-פי משרד התיירות, רבות מהתלונות הגיעו ממורי-דרך המבקשים להתריע על מפגעים כגון רמת ניקיון, תורים, מחסור באזורים מוצלים ואיכות השירות הניתן למטיילים באתרים אלה.

בשנת 2011 כולה התקבלו 743 תלונות, מתוכן 654 (88%) של תיירים ישראלים ו-89 (12%) של תיירים נכנסים. גם אשתקד מספר התלונות הגבוה ביותר היה על בתי-מלון: 223 תלונות, לעומת 194 תלונות בגין שירות לקוי של סוכני נסיעות.

אגב, אשתקד רק 12 תלונות בלבד עסקו בנהגי מוניות - ציבור מושמץ בכל מה שקשור ב"הסבר פנייך לתייר". מאידך, אשתקד נתקבלו שני מכתבי תודה על אירוח בבתי מלון.

ממשרד התיירות נמסר כי כל התלונות המתקבלות במשרד מועברות לטיפול הגופים האחראים, לפי העניין.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, אמר על הממצאים כי שביעות-רצון התייר מהווה נדבך משמעותי במימוש הפוטנציאל התיירותי של ישראל והגדלת הביקושים אליה.

"משרד התיירות רואה בשיפור השירותים הניתנים לתייר על-ידי כלל הגורמים בתעשיית התיירות, נושא מרכזי. בהתאם לכך מקיים המשרד מגוון הכשרות קורסים והשתלמויות לעובדי תעשיית התיירות, מתוך תפיסה כי התיירות אינה עבודה אלא קריירה הדורשת מקצועיות. חוויית התייר תלויה רבות באיכות השירות אותו הוא מקבל, וכל תייר מרוצה מהווה שגריר של התיירות בישראל", מסר מיסז'ניקוב.

תלונות על
 תלונות על