הרב פינטו לאדוארדו אלשטיין: "כל המשקיע בישראל יראה את כספו בחזרה - ואף יוכפל וישולש"

הרב יאשיהו פינטו, שתיווך בין דנקנר לאלשטיין בעסקת גנדן, אמר בכנס בארגנטינה: "חשוב מאוד לחזק הכלכלה בישראל ולהבטיח פרנסתם של עשרות אלפי יהודים" ■ "לפעול לערבות הדדית שלא תיפגע פרנסתם של יהודים"

הרב יאשיהו פינטו, מי שתיווך בין נוחי דנקנר לאדוארדו אלשטיין בעסקת גנדן שנחתמה בסוף השבוע, הבטיח לאלשטיין כי כל מי שישקיע בישראל - "יראה את כספו חזרה ואף יוכפל וישולש"

"חשוב מאוד לחזק את הכלכלה בישראל ולהבטיח את פרנסתם של עשרות אלפי יהודים ולדאוג שגם כל אלו שהשקיעו דרך הביטוחים והפנסיה ושילוו כסף לחברות", אמר הרב פינטו לאלשטיין. הוא הוסיף כי כל המשקיעים בישראל "לא ייפגעו ויזכו לראות את כספם בחזרה - ואף יוכפל וישולש. המשבר הכלכלי בעולם נותן את אותותיו גם בישראל וצריך לפעול לערבות הדדית בין כל יהודי העולם בארץ ישראל ובתפוצות כדי שלא תיפגע פרנסתם של יהודים בכל מקום שהוא".

במהלך דברים שנשא בסוף השבוע הרב פינטו בכנס המנהיגות היהודית בארגנטינה, שהתקיים במלון אלויאר בבואנוס איירס, ציין הרב כי "זה הזמן שבו יהדות העולם צריכה לגלות אחריות וערבות לעם היושב בציון".

הרב פנה בקריאה למנהיגות המקומית להקדיש את תפילות יום הכיפורים לטובת עם ישראל וציין כי "אנו בטוחים שהקב"ה יציל את העם בישראל ולא יישפך דמו של יהודי אחד".