נחתמה העסקה: אלשטיין יזרים לחברת גנדן 25 מיליון דולר

לאלשטיין יש אופציה להגדיל את ההשקעה ל-100 מ' ד' תמורת 30% ■ דנקנר ימליץ לדירקטוריון על הזרמה של 35 מיליון שקלים על מנת לפתור את סוגיית התשלום לבעלי האג"ח ■ בנוסף מתקיימים מגעים לצירוף משקיעים נוספים

עכשיו זה רשמי: נוחי דנקנר והמיליארדר אדוארדו אלשטיין חתמו אתמול על עסקה שבמסגרתה יזרים אלשטיין 25 מיליון דולר לגנדן בתמורה ל-10% מהחברה, בהמשך, תהיה לאלשטיין אופציה להגדיל את אחזקותיו בחברה ל-30% תמורת 100 מיליון דולר.

בהודעה של חברת IDB לבורסה נכתב כי העסקה נחתמה אתמול בבואנוס אייריס, בירת ארגנטינה, ובמעמד החתימה נכחו נוחי דנקנר ואדוארדו אלשטיין יחד עם אנשים נוספים. בנוסף לפרטי ההסכם שכבר נחשפו לפני מספר ימים, הוסכם בין הצדדים כי במידה ואלשטיין יממש את האופציה להחזקת 30% מהחברה בתמורה להשקעה של 100 מיליון דולר, החלטות מהותיות בגנדן יתקבלו בכפוף להסכמה בין דנקנר לאלשטיין.

"בין נוחי דנקנר לבין אדוארדו אלשטיין הוסכם, בין היתר, כי כפוף למימוש האופציה האמורה במלואה, לקבלת האישורים הנדרשים ולתנאים מסויימים נוספים, תהיינה החלטות מהותיות בגנדן כפופות להסכמה בין נוחי דנקנר לבין אדוארדו אלשטיין", נכתב בהודעה לבורסה. עוד עולה מההודעה כי לאלשטיין תוענק הזכות להמליץ על זהותו של איש אחד שיכהן בדירקטוריון החברה.

בהודעה לבורסה נכתב כי דנקנר מתכוון להמליץ לדירקטוריון של החברה על מהלך של הזרמת הון בסך של 35 מיליון שקלים לפחות, זאת על מנת לפתור את סוגיית התשלום לבעלי אגרות החוב (סדרה ב') של החברה. בנוסף לכך, ממשיכים להתקיים מגעים שונים לביצוע השקעות נוספות בגנדן ובחברה, אך בחברה מסייגים וטוענים כי בשלב הזה אין וודאות כי מגעים אלו יבשילו לכדי עסקה.

"דנקנר יעשה הכל כדי לא להגיע למצב של 'תספורות' למשקיעים", אמר ל"גלובס" גורם המקורב ל-IDB. "הוא יכניס משקיעים גם אם זה יגרור דילול בהחזקות שלו בקבוצה". על אפשרות מכירת אחת מחברות הבנות אמר הגורם: "התקופה לא אידיאלית לביצוע מכירות וצריך לבחון כל עסקה בשבע עיניים. זו תקופה חלשה מבחינת שוק ההון".

הגורם הוסיף כי דנקנר ואלשטיין מכירים מזה שנים וכי הרב פינטו, אליו מקורב אלשטיין, תמך בעסקה ו"נתן את ברכתו".

גנדן היא חברה פרטית שבשליטת דנקנר, וחובותיה לבנקים עומדים על כ-600 מיליון שקל - 500 מיליון שקל ללאומי ו-100 מיליון שקל למזרחי טפחות. לכן ברור כי כל השקעה בגנדן תצטרך לקבל את אישורם. ככל הידוע, הבנקים, שכבר הכירו בחוב של גנדן כהפסדי אשראי, לא הערימו קשיים על המשא ומתן. גורמים במערכת הבנקאית העריכו כי אם תצא ההשקעה של אלשטיין לפועל, ישפר הדבר את מצבם באמצעות העמדת ביטחונות או ערבויות נוספים על ידי בעלי החברה.

אדוארדו אלשטיין הוא איש עסקים יהודי-ארגנטינאי העומד בראש חברת ISRA שנסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-400 מיליון דולר. החברה עוסקת בנדל"ן בארגנטינה והיא בעלת מניות בבנק הארגנטיני Hipotecario. אחד המשקיעים ב-ISRA הוא מנהל קרנות הגידור ג'ורג' סורוס .

אלשטיין נחשב למקורב לרב יאשיהו פינטו. למעשה, לפי התקשורת הזרה, פינטו קישר בין אלשטיין לדנקנר בשל רעיון שעלה בעת פגישה של השניים במלון בבולגריה. לשוק ההון הישראלי מוכר אלשטיין בעיקר מהעסקה שבה רכש את חלקה של חברת טאו של אילן בן-דב בבניין הליפסטיק בניו יורק בשנת 2008.