בג"ץ: רשות השידור תפרט את הוצאותיה על רכישת הפקות מקור

ארגוני היוצרים טוענים כי רשות השידור לא תעמוד גם השנה במחויבויות החוק שלה ובהצהרתה בפני בג"ץ להוציא 74 מיליון שקל על הפקות קנויות

בג"ץ הורה לראש הממשלה, משרד האוצר ורשות השידור להגיש לארגוני היוצרים פירוט מלא ככל הניתן של היקף ההוצאות של רשות השידור בשנת 2012 על רכישת הפקות מקומיות קנויות וסוגה עילית.

ההחלטה ניתנה לאחר שפניותיהם של היוצרים לרשות לא נענו. ארגוני היוצרים טוענים כי מהנתונים שנמצאים בידיהם, הרשות לא תעמוד גם השנה במחויבויות החוק שלה ובהצהרתה בפני בג"ץ להוציא 74 מיליון שקל על הפקות קנויות.

לבקשת היוצרים, בג"ץ ידון ב-24.10 בהוצאות רשות השידור על יצירה ישראלית. זאת לאחר שראש הממשלה, משרד האוצר ורשות השידור התחייבו בפני בג"ץ כי במסגרת הרפורמה ברשות, יועברו ב-2012 ו-2013 15% מהכנסות הרשות לטובת יצירה קנויה.

פניות חוזרות מטעם ארגוני היוצרים לרשות בבקשה לקבל את פירוט ההוצאות עד כה עלו בתוהו. "לרשות הייתה השנה את כל היכולת לעמוד במחויבויותיה לו הייתה נערכת כיאות", מסר אורי רוזנווקס, יו"ר פורום היוצרים הדוקומנטריים, "אנחנו לא רוצים להגיע לבית המשפט ולעמוד שוב בפני מעשה עשוי".

לדבריו, החשש מאי-עמידה בהוצאות שנקבעו בין היתר מול בג"ץ הועלה לפני החג על-ידי נציגי היוצרים בפגישות עם הוועד המנהל ועם מליאת הרשות. "שני הגופים הללו הופתעו מעמדתנו וביקשו לקבל עדכונים נוספים בעניין בהקדם", הוסיף רוזנווקס.

יש לציין כי בישיבת המליאה בה נכחו היוצרים, טענה היועצת המשפטית של רשות השידור, חנה מצקביץ, כי אין כל דרך בה תוכל המחלקה המשפטית לעמוד בעומס הכנת החוזים להם מחויבת הרשות עד סוף השנה.

"בחודשים האחרונים פורסמו מספר רב של 'קולות קוראים' אשר פנו אל היוצרים להגיש הצעות לתוכניות דרמה ותעודה. הצעות אלה תקועות בצנרת הביורוקרטיה האין-סופית של הרשות", נמסר מארגוני היוצרים.

מרשות השידור נמסר: "אנו עושים כל מאמץ לעמוד בדרישות החוק".