ארה"ב: סוכנים פדרליים גונבים אייפדים שנשכחו בנמלים

עפ"י תחקיר של רשת ABC, קיימת תופעה של גניבת מוצרים יקרי-ערך שנשכחו בשדות-תעופה שונים ברחבי ארה"ב ■ ב-TSA מכחישים כי מדובר בתופעה

אם אתם עומדים לבקר בארה"ב בתקופה הקרובה, כדאי לכם לקרוא את הידיעה הבאה, במיוחד אם אתם מתכוונים לקחת איתכם מוצרי אלקטרוניקה יקרי-ערך. תחקיר של רשת ABC האמריקנית חושף התנהלות "בעייתית" מצד סוכני ה-TSA שמוצבים בשדות התעופה ברחבי ארה"ב.

על-פי התחקיר של הרשת האמריקנית, הסוכנים של הסוכנות הפדרלית, שהוקמה לאחר אירועי ה-11.9, לא יהססו "לקחת" הביתה מוצרים ששכחתם בעת הבידוק הביטחוני.

במסגרת התחקיר השאירו תחקירני רשת הטלוויזיה 10 אייפדים בכוונה בעמדות הבידוק הביטחוני במספר נמלי-תעופה ברחבי המדינה. ב-9 מהמקרים הסוכנים הפנו את תשומת-ליבם של התחקירנים לכך שהם שכחו את האייפד, אך במקרה אחד נראה כי אחד הסוכנים לוקח לעצמו את האייפד שנותר ללא השגחה.

התחקירנים של רשת ABC הצליחו לעקוב אחרי האייפד הגנוב לביתו של אנדי רמירז, סוכן של ה-TSA שעובד בנמל התעופה של אורלנדו שבפלורידה. כשניסו החוקרים להתעמת עם רמירז הוא ניסה להכחיש בהתחלה שהוא גנב את האייפד, אך לבסוף הוא הודה כי הטאבלט נמצא ברשות, אך האשים את אשתו במעשה וטען כי היא זו שלקחה אותו.

התחקיר של רשת ABC בא על רקע תלונות רבות שהגיעו לידי הרשת ולסוכנות עצמה על כך שהסוכנים לוקחים לעצמם פריטים שנשכחו בעמדות הבידוק במקום לנסות לאתר את הבעלים של המוצרים שנשכחו.

ב-TSA מודים כי אכן קיימת בעיה כזו, ועל-פי נתונים של הסוכנות עצמה, משנת 2003 ועד היום פוטרו 381 סוכנים בשל גניבות, כאשר 11 מתוכם פוטרו בשנה האחרונה. ואולם, בסוכנות מסרבים להודות שמדובר בתופעה נרחבת וטוענים כי מספר המפוטרים בגלל הסוגיה הזאת הוא כ-0.5% מסך עובדי הסוכנות.