שביתה ב"הארץ" ו"דה מרקר"; "לא יהיה עיתון ביום חמישי"

מחר ישבתו עיתונאי "הארץ" החל מהשעה 16:00, כך שבאותו הלילה לא ייצא עיתון ■ הוועד: "נוכחנו לדעת ששוקן וההנהלה לא מתכוונים לשנות את תוכנית הפיטורים"

עיתונאי "הארץ" ו"דה מרקר" יוצאים מחר (ד') לשביתה כללית בת יום אחד. מחר אחר-הצהריים ישביתו עיתונאי "הארץ" את העיתון החל מהשעה 16:00, כך שבאותו הלילה לא ייצא עיתון.

"אנחנו נאלצים ללכת למהלך הזה לאחר שנוכחנו לדעת שעמוס שוקן וההנהלה לא מתכוונים לשנות את תוכנית הפיטורים שעומדת על כ-100 איש. זה מהלך מצער, אבל אין לנו ברירה", נמסר מוועד עיתונאי "הארץ".

מחר בשעה 16:00 יפסיקו עובדי "הארץ" ו"דה מרקר" את עבודתם, יקיימו אסיפה בת שעה ויתפזרו מהמערכת מבלי לשוב לעבודה. השביתה הכללית מתוכננת בכל חלקי העיתון, כולל באתרי "הארץ" ו"דה מרקר".

בוועד מבהירים כי "איש מאתנו לא יעבוד בשעת האסיפה, ואיש לא יחזור לעבוד כאן אחריה. איש לא יכתוב כתבות, איש לא יצלם תמונות, איש לא יערוך, איש לא יעצב, ואיש לא יאייר, יפיק או יראיין - עד לסיום השביתה".

עוד נמסר מהוועד כי "הנהלת 'הארץ' ממשיכה בשלה, מתעלמת מתביעותינו ואינה נענית לדרישותינו. הגיעה השעה לשביתה כללית".

ל"גלובס" נודע כי ב"דה מרקר" כבר ניסו ללחוץ על הכתבים והעורכים כי יסיימו להגיש ולערוך את הכתבות עד תחילת ההשבתה. בתגובה לפניית "גלובס" בעניין לוועד העיתונאים ב"הארץ", נמסר כי "השעה שנקבעה אינה קדושה. אם נראה שמפעילים לחץ להקדים את הדד-ליין, אנחנו נקדים בהתאם את ההשבתה. לא יהיה עיתון ביום חמישי. נקודה".