"הקליטה שלי שונה משל שאר האנשים, יש לי פס רחב יותר"

כשהיא הייתה תינוקת, יהודית מילוא זוכרת חוויה חוץ גופית ראשונה. "הניחו אותי על הרצפה, הסתכלתי על התינוקת ושאלתי מי אני? התינוקת, או זו שמסתכלת עליה?". מאז היא מתארת מסלול חיים אקסטרימי של אירועים יוצאי דופן

כשהיא הייתה בת שלוש, נפטר שכן של המשפחה במפתיע בגינת הבית המשותף. הפעוטה התבוננה ושאלה את אימא שלה מדוע יש שני אנשים בגינה, אחד שוכב ואחד עומד לידו. האם מיהרה להסות את הילדה וזירזה אותה אל תוך הבית. "מאז שאני זוכרת את עצמי הייתי רואה ושומעת דברים ומנסה לסלק אותם ממני. חוויתי אירועים יוצאי דופן, שהבהירו לי שהעולם אינו מה שאנחנו חושבים".

יהודית אורנייה מילוא היא יועצת על-חושית, מהעסוקות בעולם העסקים הישראלי. היא מעידה על עצמה כעל מי שעברה חוויות כמו יציאה מן הגוף, שחזור גלגולים, מעבר בין ממדים ומפגש עם ישויות. היא הגתה את שיטת הניאו-הומנולוגיה, שמבקשת לשנות את דפוסי המחשבה וההתנהגות האנושיים. בכירים ואנשי תקשורת מהשורה הראשונה נעזרים בה, חלקם מקיימים מפגשי לימוד, ייעוץ והכוונה על בסיס קבוע. לקוחות מעבירים את שמה מפה לאוזן ומדווחים על אינטואיציה חזקה, ויכולת חיזוי וניבוי גבוהה של מצבים רפואיים ותופעות פסיכולוגיות.

היא אישה כריזמטית מאוד, עם תווי פנים נוקשים וחזקים. "אני און ליין עם המערכת של היקום, מחוברת למערכות מידע גבוהות. אני מקבלת כל הזמן מידע, גם כשאני יושבת פה מולך. עברתי המון תהליכים וחזיונות שתפקידם להראות שהעולם כמו שאנחנו רואים אותו הוא לא העולם האמיתי. המידע מתקבל אצלי בצורה של 'שפת האור' - זו טרום שפה של צורות גיאומטריות שאני רואה, עם הרבה משחקים של אור וצל, והם עוברים דרכי טרנספורמציה והופכים למושגים".

מהיכן מגיעים המסרים האלה, מדוע אלייך?

"אני רואה את עצמי כיחידת אנרגיה מיוחדת, הקליטה שלי שונה משל שאר האנשים. אפשר להגיד שיש לי פס רחב יותר של קליטה. ניסיתי להיות ילדה רגילה, אבל כל הזמן ראיתי את עצמי בגלגולי חיים שונים. ניסיתי לקבל תשובות, אבל בספרות של שנות ה-50 לא היו הסברים לדברים שחוויתי. היה לי דחף פנימי עצום לגדול ולהתפתח. נעתי מתוך תחושת שליחות, לכן קראתי המון. עד גיל עשר סיימתי את כל הספרים בספרייה. רציתי לדעת איך להציל את האנושות. אני יודעת שזה נשמע מגלומני, אבל זה היה הדחף הפנימי שלי".

מה הזיכרון הראשון שלך?

"הייתי תינוקת בת יומה, כשאמי הניחה אותי על הרצפה ושם חוויתי חוויה חוץ גופית. עמדתי והסתכלתי על התינוקת ושאלתי את עצמי מי אני? התינוקת, או זו שמסתכלת על התינוקת. אני זוכרת את זה בבירור.

"הובילו אותי לאורך כל הדרך, צעד אחרי צעד, לבניית מערכת מידע. שנים לא ישנתי. מדי לילה העבירו לי מידע על היקום, העולם והמוח האנושי. אני מניחה שאנשים אחרים היו נשברים מול הייעוד הזה. זה מטורף לרצות לשנות את העולם, לשנות את המוח, את התודעה הכלל עולמית".

תדר אחר

מהי שיטת הניאו-הומנולוגיה?

"לאחר שנים של התנסויות, מחקר וחזיונות, בלילה קסום אחד הוטבעה בי בשלמותה 'התוכנית האלוהית לאדם'. נכנסתי למיטה ועצמתי עיניים, מתמכרת לחושך שאפף אותי. לפתע נשטפתי באור בוהק. פקחתי את העיניים לבדוק מה מקור האור ולתדהמתי, החדר היה שרוי בעלטה מוחלטת. 'זה כישוף' חשבתי לעצמי המומה. תהיתי אם אני חולמת, אבל מיד הבנתי שאני ערה. עצמתי שוב את העיניים, ושוב סנוור אותי האור. לאחר מספר ניסיונות, התייאשתי. פקחתי את העיניים מפוחדת ובהיתי בחושך. הזמן זחל. בניגוד לכל היגיון, בכל פעם שעפעפיי צנחו מעייפות, האור עלה.

"בעודי שוכבת כשעיניי פקוחות לרווחה, החדר החשוך התמלא באור. במרכז החדר עמדה דמות מוזרה, לא ממש דמות, מעין תבנית שכמוה לא ראיתי מעולם, אך ידעתי שמדובר בישות אינטליגנטית.

"בהיתי בה, מנסה להבין מה עומד מולי.הבנתי שמתרחש נס. תחושה נוראה של אובדן הציפה אותי ופרצתי בבכי. לא האמנתי למשמע אוזניי, כששמעתי את עצמי פונה לדמות בשם 'אבא'. לפתע נשמע קול גברי: 'את נפרדת מתבנית שליוותה את האנושות מיליוני שנים'. הכאב התגבר. לא הבנתי למה אני בוכה, ובכלל, מיהו היצור המוזר הזה שאת קוראת לו אבא? שאל מוחי ההגיוני. התחלתי להריץ שאלות במהירות מטורפת: 'השתגעתי? עם מי אני מדברת?'. השחר עלה ולאט הדמות התפוגגה. המשכתי לשכב במיטה ללא תזוזה. כשהתנערתי מקיפאוני, ידעתי שחיי השתנו.

"באותו לילה הוטבע בי מידע פוטוני, מעין כדור אור ענק, שחולל שינוי עמוק בתפיסת העולם שלי. החל לזרום אליי מידע על מבנה האדם והיקום. הבנתי שהוטבע בי מידע שמטרתו לשדרג את מוח האדם, ושהשדרוג יאפשר לאנושות לבצע קפיצת דרך אבולוציונית. על מנת לבצע אותו, צריך לוותר על היסודות שעליהם הושתתה עד עתה תפיסת עולמנו.

"צריך לעבור לשלב הבא. השדרוג יתאפשר הודות להעברת הפיקוד מהמוח הרגשי, ששולט בחיינו כיום, למוח ההגיוני (הניאוקורטקס), שיאפשר לאדם חיים זורמים, שקט, אושר ואחדות".

מה זה אומר בפועל?

"לבני האדם שני מוחות - המוח הרגשי (באזור האמיגדלה והמערכת הלימבית) והמוח ההגיוני (מערכת ההפעלה שאחראית על רעיונות). ביניהם נמצאת הנפש כתחנת כוח חשמלית בגוף, שמספקת לאדם אנרגיה להתקיים.

"המסר שקיבלתי הוא שהמוח הרגשי בתהליך התנוונות. הפתרונות הכימיים לא הצליחו לעצור את ההתדרדרות הרגשית שהגיעה לממדים של מגפה. למשל, ילדים רבים סובלים מבעיות רגשיות שהולכות ומחמירות ומתבטאות בתוקפנות, חוסר מוטיבציה, אנורקסיה, הפרעות קשב, התמכרויות ודיסלקציה. השאלה המתבקשת היא 'מה הגורם לשיבוש הפעילות הכימית במוחנו?'.

קוד ההפעלה של המוח

"הנחת היסוד של הניאו-הומנולוגיה קובעת, כי העולם נברא על פי 'תוכנית האב'. זו למעשה תוכנה שמכילה מידע המהווה את כל תפיסת עולמו של האדם. תוכנה זו טבועה באמיגדלה ופועלת כסוללה נטענת. האמיגדלה מכילה דפוסים שמייצרים כמות משתנה של חשמל בתגובה לגירוי. כאשר מוח האמיגדלה אינו מייצר את כמות החשמל הנדרשת, משתבשת התקשורת האלקטרוכימית בין המוח לגוף.

"כשאדם אומר 'רע לי', המוח יודע שאין מספיק חשמל בגוף ועליו לשלוח יותר כימיקלים. כשהוא אומר 'טוב לי', המוח יודע שמצבו האלקטרוכימי של הגוף טוב. ירידה דרסטית של אנרגיה גורמת למוח לעבור לתוכנית חירום, שמתבטאת בחיסכון באנרגיה. חוסר באנרגיה חשמלית מתבטא בהאטת חילוף החומרים בגוף ובתנודות רגשיות כמו דיכאון, חרדה או שיתוק פיזי.

"המערכת הרגשית, ששירתה את האדם עידנים רבים, אינה פועלת בקצב הנדרש. בשנים האחרונות האמיגדלה אינה מייצרת מספיק חשמל לתפעול המערכת האנושית, בגלל שאיבדה עניין במה שיש לעולם להציע. המוח שהפעיל את הניאנדרתלי, סיים את תפקידו. האמיגדלה משנה את המתכונת שבה היא פועלת - היא מעבירה את השליטה למוח ההגיוני".

תני דוגמה מעשית.

"הצלתי המון זוגות שעמדו בפני גירושים. האדם הפך טפיל. במקום להישען על ספק פנימי, אנחנו נשענים על ספקים חיצוניים. אנחנו כל הזמן רוצים אנרגיה מהזולת, מוצצים אנרגיה, רואים את האחר כספק. מה זה הכעס שאנחנו מרגישים כלפי מי שלא נתן לנו את מה שאנחנו רוצים להרגיש? אנרגיה. אנחנו מייצרים אנרגיה מכעס. הרעיון הוא להפוך לטורבינה ולהיות ספק הכוח של עצמנו".

איך עובדת השיטה?

"אני בודקת איזה מידע כל אדם נושא איתו. המוח הרגשי הוא שר הפנים שמתווך בינינו לבין העולם. הוא מכיל את החוויות, הרגשות והתחושות. הוא מאוד מהיר, מקושר, סוג של דיקטטור עם כימיקלים, שלא נותן אפשרות למוח ההגיוני להגיב. הבעיה הנפוצה היא שאין תקשורת פנימית. אני גורמת להתחלת דיאלוג בין המוחות. אם הפסיכולוגיה מדברת על סימפטומים חיצוניים, אני מדברת על מבנה".

איך מנקים את המערכת?

"עושים, למשל, שחזור גלגולים. תוך כדי השחזור, כשעולים הזיכרונות והתמונות, אני נותנת הוראות לנקות את הזיכרון. מטופלת שלי החליטה שהיא עושה לעצמה שחזור, למרות שהזהרתי אותה לא לעשות את זה לבד. היא ראתה את עצמה עולה על רכבת בשואה. היא נפלה על הספה ולא הצליחה לצאת מזה. הוצאתי אותה מזה לפני שהיא תתחרפן. הגיע אליי איש פרסום שלמרות ההצלחה, הפרסים וההכרה בו, הוא עדיין הרגיש שהוא אפס ושזה שהוא מצליח זה בגלל שהוא 'מרמה את כולם'. לימדתי אותו ליצור אנרגיה משלו באמצעות יצירת דפוסים".

השיטה שמציעה מילוא מתאימה לדפוסי ההתנהגות הלחוצים של עולם העסקים. מי שלא חורגים מהגבול המובהק של המציאות, ומפגינים שליטה בעולם במושגים של חומר, נמשכים אל תפיסת העולם שמנתחת את זירות האירועים במונחים של אנרגיה.

איך את מדריכה אנשי עסקים?

"כשאנשי עסקים רוצים לעשות עסקה, הבטן אומרת כן והמוח נותן הוראה 'תבדוק את השטח', כי בכל זאת מדובר במיליארד נתונים. אני מלמדת להירגע, לפעול בצורה רציונלית ולהסתכל על עובדות, אבל בצד זה זוכרת שהם גם מאוד אינטואיטיביים.

"מבנה המוח שלנו הפך להיות כזה שמונע משאיפה למלא חסר. מילוי החסר מייצר חשמל במוח. ניתן ליצור אנרגיה בעצמנו לעצמנו דרך שימוש במוח ההגיוני, ולא הרגשי. למי שהשיג הכול, אין דרך לייצר אנרגיה. המוח שלו נמצא במצוקה ואין לאן לשאוף.

"אני גורמת לאדם להסתכל על מה שיש. אם הוא רגיל לייצר אנרגיה דרך המרדף אחריה, הוא לומד שאין דבר כזה 'אין', זה לא דבר ממשי, אלא קוד הפעלה של המוח, ואני מוציאה אותו מהלקסיקון של המטופל. בודקים מה יש ומה טוב, מה הספקתי ומה אני עוד רוצה. זו חשיבה ריאלית. לא חיים יותר באין, אלא ביקום של אינסוף אפשרויות".

זמן במובן אחר

יש יכולת לחזות את הנולד?

"אני באופן אישי הייתי פתוחה לזה משני הצדדים של המשפחה. סבא שלי היה מקובל ושליח ציבור בג'רבה. אחות של אבא שלי היא הילרית. סבתא שלי נהגה לראות את הקדושה של בית הכנסת, שהייתה אומרת לה דברים לפני שהם קרו, למשל שהבן שלה ימות בגיל 48. זה חלק מהעולם שלי.

"לפני שנים שוחחתי עם חברה כלשפתע, ללא שום הקדמה, אמרתי לה שמנהיג ערבי דגול יירצח ביממה הקרובה. היא אמרה לי שאם היא לא הייתה מכירה אותי, הייתה חושבת שאני פסיכוטית. למחרת היא התקשרה נסערת וסיפרה שהודיעו שהיה ניסיון התנקשות בסאדאת, והוא נפצע קל ביד. אני והיא כבר ידענו שהוא מת. חשתי תסכול, לא הבנתי מדוע קיבלתי מידע על אסון שעתיד לקרות, כשאינני יכולה למנוע אותו. מאוחר יותר הבנתי שזה היה ניסיון אחד מיני רבים שלימד אותי שהזמן במובן שאנחנו חושבים עליו לא קיים".

יש דבר כזה רוחות רפאים?

"רוחות רפאים קיימות ונמצאות בעולם שלנו. הן המערכת הנפשית. הנפש זקוקה לחומרה, לגוף, על מנת להתפתח, ויוצאת ממנו כשמתים. כשלא מתפתחים יותר, כשלא מייצרים יותר מידע, הנפש עוזבת את הגוף. מי שמת בטראומה או מוות פתאומי, מי שעבד בשביל הבית והרכוש, או הורים שלא משחררים את הילד שמת, כל אלה לא נותנים לנפש הנפטר ללכת".

איך אפשר להסביר את זה? לתפוס את זה?

"אנשים חושבים שכל מה שמעבר לחושים לא קיים. אז תסלחו לי, תפתחו את החושים. יש לי חברה שלא שוכרת דירה בלי להראות לי אותה קודם. הגענו לראות דירה, ראיתי סבא יושב על הכורסה ואמרתי לבת שלו, שהראתה את הדירה: 'אבא שלך רק נפטר, חכי רגע, תני לו להתקרר'. היא נהייתה לבנה וברחה מהחדר".

כוחות מנטליים

"אני מאמינה שכל אדם יכול לראות את מה שאני רואה. כולנו מסוגלים לכוחות האלה, השאלה אם סגרנו את זה או לא. התפיסה המרכזית היא לחצות את גבולות המחשבה הליניאריים הברורים.

"אנחנו שולחים גלים אלקטרומגנטיים אחד לשני כל הזמן. הגל נושא מידע והאדם השני קולט את זה בגופו. כל מה שאנחנו משדרים, אנחנו מקבלים בחזרה. אם אני משדרת לחץ, האדם השני יודע שהוא מלחיץ אותי. אם חושבים על בן זוג לשעבר, שאנחנו לא יכולים בלעדיו, אותו אדם, באופן לא מודע, יקלוט את ההדהוד, ולא ירצה להתקרב".