"מעריב": בן-צבי יתחייב להשתמש בבית הדפוס למשך שנתיים

זאת אם תבשיל העסקה לרכישת העיתון על-ידו ■ אי.די.בי לא הסכימה למחויבות של יותר מחצי שנה ■ בן-צבי הציב דד-ליין לנאמן למימוש העסקה לרכישת "מעריב"

במקרה שתבשיל עסקת מכירת "מעריב" לשלמה בן-צבי, בקבוצת הירש מדיה שבשליטתו מתכננים להאריך את המחויבות להמשך שימוש בבית הדפוס ובהפצה של "מעריב" למשך זמן של עד שנתיים - כך על-פי גורמים בקבוצה.

כיום עומד ההסכם בין קבוצת אי.די.בי לבין בן-צבי על אפשרות לשימוש בבית הדפוס ובהפצה למשך חצי שנה בלבד מרגע העברת הבעלות, זאת לאור אי-הסכמת אי.די.בי לקבל התחייבות לתקופה ארוכה יותר.

לפני שהועבר "מעריב" לנאמן, נחתמה עסקה שלפיה ירכוש בן-צבי, מו"ל "מקור ראשון", נכסים מרכזיים בעיתון, שאינם כוללים את מערך ההפצה או את בית הדפוס, אשר בדיסקונט השקעות מקווים למכור אותו כנכס נדל"ני.

הדבר מעלה חשש כבד בקרב עובדי הדפוס וההפצה, אשר הופכים לבלתי תלויים בליבת העסקים של "מעריב" ולמעשה נטולי ביטחון בהמשך תעסוקתם.

ל"גלובס" נודע כי במשא-ומתן בין בן-צבי לדסק"ש הסכים בן-צבי להגיע לחתימה על קבלת שירותים מבית הדפוס ומההפצה לתקופה של שנתיים ולא של חצי שנה לתקופת ההסכם, זאת על מנת למצוא פתרון גם לעובדים.

על-פי גורמים המקורבים לעסקה, מחשש שהדבר יפגע בהליך המכירה של בית הדפוס, דסק"ש ביקשה להגביל לחצי שנה בלבד את המחויבות הזו. המשך ההתקשרות היא על-פי המחיר המקובל בשוק, וטרם הוקפאה העסקה על-ידי בתי המשפט, עם העברת העיתון לנאמנות, הצליחו הצדדים להגיע להתמחרות לשביעות שני הצדדים.

על-פי הערכות בשוק, הגוף שירכוש בסופו של דבר את בית הדפוס הוא העיתון "ישראל היום".

המועד פוקע מחר

מחר (ה') יפקע התאריך להגשת הצעות לרכישת "מעריב" לנאמן, עו"ד שלמה נס. אתמול (ג') התקיימה פגישת עובדי העיתון, אשר בה הצהירו העיתונאים על כוונתם למצוא שותף אשר יחד איתו יוכלו גם הם לקחת חלק בשליטה על "מעריב".

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי למרות שבסביבתו של בן-צבי מקוויים עדיין כי בסופו של דבר כן תצא לפועל העסקה, הציבו אנשיו דד-ליין - תאריך סופי ואחרון - לנאמן, עו"ד נס, אשר לאחריו יודיעו כי הם מוותרים על העסקה.

בקבוצה אישרו את הדבר ואמרו ל"גלובס" כי לא יפרסמו בפומבי בתאריך שנקבו בפני הנאמן, "מחמת כבודם של העובדים, הנאמן ובית המשפט".

מאי.די.בי לא נמסרה תגובה עד לפרסום הידיעה.