וול סטריט ננעלה בירידות שערים; מניית אפל ירדה 1.9%

סוכנות הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי של ספרד בשתי דרגות לרמה של "BBB" ■ אמש פורסם ספר הבז' שהצביע על צמיחה מתונה במרבית המחוזות ■ תביעות האבטלה השבועיות ירדו לשפל של 4 שנים, המאזן המסחרי התרחב

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') במגמה יציבה עם נטייה לירידות בכל המדדים המרכזיים, בהמשך לרצף של 4 ימי ירידות ושפל של חודש, ועל אף עליות בתחילת היום. באירופה, סוכנות הדירוג S&P חתכה את דירוג האשראי של ספרד בשתי דרגות לרמה של "BBB", רמה אחת בלבד מעל רמת "זבל". מוקדם יותר היום טיפסו המדדים הודות לפרסום תביעות האבטלה השבועיות שירדו לרמה של 339 אלף - שפל של 4 שנים.

"השבוע הזה הציף את השוק עם מידע סותר, בין מה שחשוב לשוק העבודה האמריקני ומה שאפשר להאמין לו מנקודת מבט סטטיסטית", אמר האנליסט טים ליץ'. "ועדיין, אנחנו מאמינים במניות בארה"ב. מצב המאזנים של התאגידים טוב מאוד, ההערכות הגיוניות ויש לנו שנה טובה בסך הכל במניות".

כאמור, המשקיעים הגיבו היום למספר התפתחויות באירופה, במרכזן הודעתה של סוכנות הדירוג S&P שחתכה את דירוג האשראי של ספרד בשתי רמות ל-"BBB", רמה אחת מעל "אג"ח זבל". החברה נימקה את החלטתה בכך ש"המיתון המתמשך מגביל את יכולת הפעולה של הממשלה".

נתוני המאקרו החיוביים שפורסמו היום בארה"ב וכן הנפקת אג"ח מוצלחת של איטליה, שגייסה 3.75 מיליארד אירו, בתשואה של 2.86%, הביאו לסנטימנט חיובי בתחילת יום המסחר. עוד ביצע האוצר האיטלקי הנפקות של אג"ח עם פקיעה ב-2016, 2018 ו-2025 בתשואות של 3.42%, 4.06% ו-5.24%.

ולאן נושבות הרוחות בארה"ב? אמש פורסם דוח ספר הבז' של הפדרל ריזרב, הבוחן את ההתפתחות הכלכלית ב-12 מחוזות בארה"ב. הדוח, הצביע על צמיחה מתונה ב-10 מחוזות, כאשר "נקודת האור המרכזית" שתרמה לצמיחה הייתה שוק הדיור וסקטור הרכבים. (לסיפור המלא)

"נוצרה הזדמנות חסרת תקדים לגבש תוכנית פיסקאלית לטווח הבינוני המיועדת להוריד הגירעון והחוב ואני סבור ובטוח שנוכל לנצל את ההזדמנות הזו. אין מקום לדחות את ההחלטה הזו", כך אמר שר האוצר האמריקני, טים גייתנר, בכנס השנתי של המכון הבינלאומי למוסדות פיננסים שנערך בטוקיו.

מעבר לחשש מה"צוק הפיסקלי" המתקרב ובא, נראה כי ישנם אנליסטים אופטימיים לגבי עתידו של שוק המניות האמריקני. אסטרטגים בבנק ההשקעות סיטיגרופ העלו את המלצתם על מניות אמריקניות ל"משקל יתר", בשל התמריצים המוניטרים עליהם הכריז ה'פד' לפני מספר שבועות וכן בשל המומנטום החיובי של החברות. בבנק ההשקעות גם צופים ראלי של כ-9% במדד ה-MSCI AC World ומצייינם כי "זה הזמן לקנות מניות".

תביעות האבטלה ירדו לשפל, הגרעון התרחב

ב-14:30 פורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש אוגוסט, שהתרחב לרמה של 44.2 מיליארד דולר, לעומת 42 מיליארד דולר בחודש יולי.

באותה השעה פורסמו תביעות האבטלה השבועיות, שבמפתיע צנחו לרמה של 339 אלף - שפל שלא נראה מאז פברואר 2008. צפי האנליסטים עמד על עלייה לרמה של 368 אלף תביעות, לעומת 367 תביעות בשבוע הקודם.

במקביל, פורסמו מחירי היבוא לחודש ספטמבר, שעלו ב-1.1% לאחר עלייה בשיעור של 0.7% בחודש הקודם.

פייסבוק המשיכה לרכז עניין, לאחר שאמש רשמה ירידות חדות בשל האשמות של הרשות לניירות ערך האמריקנית כי החברה מסרה תחזיות כוזבות בעת הנפקתה.

חברת טבע הודיעה היום כי מתכננת ניסוי קליני משולב עם לוקווינימוד ותרופה נוספת בעדיפות לקופקסון. הניסוי ייבחן את יעילות הטיפול המשולב של לוקווינימוד עם אחת התרופות הקיימת לטיפול בחולי טרשת נפוצה. האנליסט סטיבן טפר מהראל פיננסים מציין בתגובה כי מדובר בבשורה חיובית ומתבקשת ולכן ממליץ לנצל את הרמות הנמוכות של המניה ולרכוש אותה. (לסיפור המלא)

אלקואה צנחה אמש בכ-5%, לאחר שפרסמה את דוחותיה מוקדם יותר השבוע והורידה את תחיזת הביקושים לאלומיניום.

טויוטה המשיכה לעמוד במוקד, לאחר שהודיעה אמש כי היא מבצעת ריקול למיליוני מכוניות ברחבי העולם.

אפל וסמסונג עמדו במוקד לאור המשך הסאגה המשפטית ביניהן.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]