הראל: לנצל את הרמות הנמוכות של טבע לקניית המניה

האנליסט סטיבן טפר: ההודעה של טבע היא בשורה חיובית ומתבקשת, שכן לשתי התרופות פרופיל בטיחותי גבוה, כאשר הקופקסון יעיל בהורדת מספר ההתקפים השנתי והלוקווינימוד בהורדת קצב ההידרדרות לנכות

חברת טבע הודיעה היום (ה') כי מתכננת ניסוי קליני משולב עם לוקווינימוד ותרופה נוספת בעדיפות לקופקסון. הניסוי ייבחן את יעילות הטיפול המשולב של לוקווינימוד עם אחת התרופות הקיימת לטיפול בחולי טרשת נפוצה.

האנליסט סטיבן טפר מהראל פיננסים מציין בתגובה כי מדובר בבשורה חיובית ומתבקשת, שכן לשתי התרופות פרופיל בטיחותי גבוה, כאשר הקופקסון יעיל בהורדת מספר ההתקפים השנתי והלוקווינימוד בהורדת קצב ההידרדרות לנכות. כיוון ששתי התרופות פועלות במנגנונים שונים, השילוב ביניהן יכול להתברר כשילוב מנצח שבו מצד אחד יש ירידה אדטיבית במספר ההתקפים השנתי, לרמות שדומות ל-BG-12 וגליניה, ומצד שני יש הורדה בקצב ההידרדרות לנכות, יתרון בולט על פני התרופות הקיימות.

"קיים יתרון גם בניסוי שישלב את לוקווינימוד עם תרופה אחרת, שכן אם יצליח הוא ימצב את הלוקווינימוד כטיפול משלים ולא כמתחרה בתרופות הקיימות".

למרות שהשילוב, אם יאושר, לא צפוי לפני 2017, מדובר בידיעה חיובית שממשיכה להדגיש את מנהיגותו של המנכ"ל החדש ומחויבותו להמשך פיתוח של מוצרים אינובוטיביים בתחום הניורולוגי, ובפרט למחלת הטרשת הנפוצה, אומר טפר.

כמו כן, בסוף השבוע בכנס האירופאי לטרשת נפוצה, טבע צפויה להציג תוצאות קליניות חיוביות בקשר ליעילותה של הגרסה החדשה של הקופקסון המוזרק בתדירות נמוכה יותר. החברה כבר הציגה תוצאות ראשוניות חיוביות שמצביעות על ירידה של 34.4% במספר ההתקפים השנתי ולהערכת טפר לא צפוי נתונים שישנו את התמונה באופן מהותי.

בשורה התחתונה ממליץ טפר לנצל את הרמות הנמוכות של טבע לקניית המנייה ומציב מחיר יעד של 55 דולר למניה.