לאחר חילוקי הדיעות: פרוייקט חישמול הרכבת יוצא לדרך

חברת רכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים חתמו על הסכם לשיתוף פעולה בביצוע פרויקט חישמול מערך המסילות הארצי של רכבת ישראל

פרויקט חישמול הרכבת יוצא לדרך. חברת רכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים (מע"צ לשעבר) חתמו היום (א') על הסכם לשיתוף פעולה בביצוע פרויקט חישמול מערך המסילות הארצי של רכבת ישראל.

כזכור, נחשף "בגלובס" כי שר התחבורה ישראל כץ התכוון להוציא את הפרוייקט מידי רכבת ישראל ולהעבירו ליידי החברה הלאומית לדרכים אך הכוונה עוררה התנגדות רבה ברכבת שטענה כי הכנסת חברה זרה לניהול פעילות כה מרכזית בתוך קווי רכבת פעילים תיצור סיכון משמעותי לתאונות רכבות. הפשרה מבטאת הכרה בטענה זו משום שהחברה הלאומית לדרכים תקבל רק את ניהול הפרוייקט במסילות החדשות הנמצאות בהקמה.

ההסכם נחתם, בלשכת השר כץ לאחר שרכבת ישראל והחברה הלאומית לדרכים הגיעו ביניהן להסכמות על חלוקת האחריות לביצוע התוכנית, כשהעיקרון המנחה הוא כי במקומות בהם מבצעת החברה הלאומית לדרכים פרויקטים של תשתיות מסילתיות, היא תבצע גם את החישמול שלהן.

פרויקט חישמול הרכבת מבוצע במסגרת תכנית נתיבי ישראל שיזם השר כץ. התכנית נועדה לחבר את הנגב והגליל למרכז הארץ, באמצעות רשת מהירה ומתקדמת של כבישים ומסילות ברזל.

על פי ההסכם, החברה הלאומית לדרכים תהיה אחראית על ביצוע תשתיות החשמל של שני פרויקטים מרכזיים: פרויקט מסילות השרון (כביש 531) ופרויקט עכו- כרמיאל. רכבת ישראל תבצע הסבה לחשמל של הרשת הקיימת.

ההסכם קובע, כי החברה הלאומית לדרכים תעביר לידי רכבת ישראל מקטעי עבודה שלמים וגמורים של שני הפרויקטים, בהתאם להנחיות ומפרט של רכבת ישראל, הכוללים ביצוע מלא של תשתית המבנה התחתון והעליון של המסילות. המבנה התחתון כולל בין השאר הקמת גשרים ומנהרות, והמבנה העליון כולל הנחת מסילות, מערכת איתות ותקשורת וכן תשתיות לתפעול חשמלי של הרכבת.