קרן אלטו של מודי כידון רכשה מתחם חנויות בניו-יורק

זוהי עסקה שלישית של קרן ההשקעות במנהטן ■ אלטו השלימה גיוס הקרן הראשונה להשקעות בנדל"ן בסכום של 100 מיליון שקל

חברת ההשקעות הפרטיות אלטו, בבעלות חלקית של מודי כידון, יו"ר האיגוד הישראלי לפרסום ומנהל עסקים ראשי של קבוצת גיתם/ BBDO, רכשה מתחם חנויות בדאון-טאון מנהטן, בברודוויי, מול סיטי-הול, קבוצת הבניינים שבה שוכנת עיריית ניו-יורק, בעלות של 55 מיליון שקל. כך הודיעה החברה.

מחצית מהמתחם מושכרת לבנק אוף אמריקה בחוזה, בתוקף עד יוני 2020, שכולל עליות קבועות בדמי השכירות. מו"מ מתנהל לגבי השכרת המחצית האחרת של המתחם, ששטחו הכולל הוא כ-12 אלף רגל רבועים. אזור סיטי-הול מאופיין במשרדים רבים, בנקים, מוסדות פיננסיים ומטות של חברות רבות.

זו העסקה השלישית שמבצעת אלטו במנהטן והעסקה השלישית שמבצעת קרן ההשקעות בנדל"ן שהקימה החברה. בחודשים הקרובים צפויה הקרן להשקיע בשניים או שלושה נכסים נוספים, לפי הודעת אלטו.

במאי 2011 רכשה החברה מתחם חנויות בצפון מערב מנהטן (Upper West Side), בכ-110 מיליון שקל. בעת הרכישה נהנה המתחם מתפוסה בשיעור 80%, אך באחרונה נפתחו בו עסקים נוספים ועתה מגיע שיעור התפוסה במתחם ל-100%, עובדה שמגדילה את שוויו. בתחילת 2012 רכשה החברה נכס ברחוב פולטון, באזור וול סטריט. במהלך השנה צמחו הכנסות שכ"ד בנכס זה מ-600 אלף דולר בעת הרכישה ל-1.6 מיליון דולר.

בהודעת החברה נאמר, כי היא השלימה את גיוס הקרן הראשונה להשקעות בנדל"ן בסכום כולל של 100 ש"ח, בתקופה של שישה חודשים. עד להקמת הקרן, השקיעה אלטו בשמונה נכסים מניבים בארה"ב בשווי כולל של 260 מיליון שקל וביצעה שלושה אקזיטים בתשואה ממוצעת של 25%.

החברה מציינת, שכל עסקה בקרן החדשה מתבצעת בשותפות עם משקיעים מקומיים. השווי הכולל של נכסי אלטו בארה"ב צפוי להגיע לחצי מיליארד שקל, לאחר מינוף בנקאי של כ-65%.

יניב מלמוד, מנכ"ל אלטו, אמר כי קרן ההשקעות החדשה נותנת מענה למשקיעים פרטיים שרוצים להשקיע כמו משקיעים מוסדיים גדולים בישראל ובעולם. הוא ציין, שבעקבות המשבר הכלכלי הגלובלי, ריבית אג"ח של ממשלת ארה"ב נמצאת עתה ברמה של 2%, שפל היסטורי. לכן, ריביות הבנקים בארה"ב למינוף השקעות נמצאות ברמתן הנמוכה ביותר אי פעם.