מנפחים בועה: יותר מ-30 מ' ש' ל-4 דירות במגדל מאייר

2 מתוך 4 העסקאות נחתמו בימים האחרונים, כשהרוכשים הם יהודי מגרמניה ואזרח צרפתי ■ אף אחת מ-4 הדירות שנרכשה לא שייכת לתושב שחי בישראל דרך קבע

בזמן שבבנק ישראל מזהירים מבועה מתנפחת, תושבי חוץ ממשיכים לרכוש דירות יוקרה במחירי שיא. יזמי פרויקט מאייר ברוטשילד מדווחים על מכירת 4 דירות במגדל בהיקף כספי של 30.76 מיליון שקל במהלך החודש האחרון.

שתיים מהעסקאות נחתמו בימים האחרונים. הראשונה, דירה המחולקת ל-3 חדרים אך משתרעת על שטח 197 מ"ר עם מרפסת בשטח 12.5 מ"ר נרכשה על ידי תושב חוץ יהודי המנהל חברת נדל"ן גדולה בגרמניה בעבור 9.3 מיליון שקל. מדובר בדירה הממוקמת בקומות הבינים של המגדל בן ה-37 קומות ומחיר העסקה משקף סכום של 47.2 אלף שקל למ"ר. במסגרת עסקה נוספת, שנחתמה גם היא בימים האחרונים, רכש אזרח צרפתי מפריז דירה בגודל דומה אך בקומה נמוכה יותר בעבור 9 מיליון שקל.

שתי העסקאות הנוספות נחתמו בקומות נמוכות של המגדל מה שחושף את ההבדל התהומי במחיר אותו מוכנים לשלם הרוכשים בעבור תוספת הקומות לגובה. כך, דירה שרכש איש עסקים ישראלי, הפועל במיאמי, בשטח 130 מ"ר בקומה נמוכה עם מרפסת בשטח 12.5 מ"ר נרכשה ב-5.74 מיליון שקל, מחיר המשקף כ-44.1 אלף שקל למ"ר. דירה אחרת, באחת הקומות הנמוכות ביותר במגדל נרכשה על ידי יהודי צרפתי ב-6.728 מיליון שקל. מדובר בדירה בשטח 197 מ"ר עם מרפסת בשטח 12.5 מ"ר הפונה לצפון-מזרח (לכיוון שדרות רוטשילד ומרכז תל אביב). ההבדל בין מחיר הדירה הזו למחיר דירה אחרת שנרכשה בקומה גבוהה יותר (באמצע המגדל) המשתרעת על אותו השטח עומד על למעלה מ-2.5 מיליון שקל. מחיר בו ניתן לרכוש יותר מדירה אחת, שאיננה במגדל יוקרה, מחוץ לתל אביב.

מנכ"ל החברה יגאל צמח מסר: "עם ההתקדמות המהירה של בניית המגדל, אנו חשים בגידול בקצב המכירות וכן מחירי העסקאות עולים גם כן".

יזמי מגדל "מאייר ברוטשילד", הנבנה בפינת הרחובות רוטשילד-אלנבי בתל אביב, הם המיליארדר האמריקאי ניקולאס ברגרואין, קבוצת חג'ג' וחברת האחים כהן. עורכי הדין המלווים את הפרויקט הם אבי אברהם ובן צורי שרעבי ממשרד חג'ג'-בוכניק-ויינשטיין. אכלוס המגדל צפוי בעוד כשנה וחצי.