תלונות לערוץ 10: קידמתם את מועמדותו של מיקי רוזנטל

בערוץ קיבלו תלונות של צופים שטענו כי רוזנטל קיבל חשיפה בקדימונים ובתוכנית "המקור" ■ ערוץ 10: "החלטת רוזנטל להיכנס לחיים פוליטיים היא עניינו האישי"

תלונות של צופים הגיעו אתמול (ג') לבכירים בערוץ 10 בטענה כי מועמדותו הפוליטית של מיקי רוזנטל קודמה בקדימונים לתוכנית "המקור" ששודרה אמש.

רוזנטל הודיע בסוף השידור כי הוא פורש מהגשת התוכנית ורמז כי הוא פונה לחיים הפוליטיים. בהמשך התברר כי הוא יתחרה על מקום ברשימת מפלגת העבודה לכנסת.

ל"גלובס" נודע כי בסמוך להחלטה על הקדמת הבחירות שאל מנכ"ל חדשות 10, אורי רוזן, את רוזנטל באשר לשאיפותיו הפוליטיות. רוזנטל אמר כי הוא אכן בוחן לרוץ לכנסת, וכי יחליט לקראת מועד פיזור הכנסת, שהתקיים ביום שני האחרון.

יש לציין כי במשך מספר חודשים שקדו בהפקת התוכנית "המקור" על תוכנית פתיחת העונה, שהעמידה את רוזנטל במרכז תחקיר רחב-היקף שנערך. באופן טבעי, התחקיר זכה לקידום מאסיבי שהעמיד את רוזנטל במרכזו ועסק בשאלה "לאן נעלם מיקי רוזנטל?".

כפי שרוזנטל אמר לרוזן, אכן הודעתו על ההחלטה הסופית שלו הייתה סמוך מאוד לערב השידור, והוא הודיע על כך לצוות התוכנית, ובכלל זה לשותפו להגשה רביב דרוקר ולהנהלת הערוץ.

על-פי גורמים בתוכנית, לא היה שום ספק כי "המקור" תשודר כמתוכנן, עם התחקיר המרכזי ועם רוזנטל כמנחה. בתום התוכנית נפרד דרוקר מרוזנטל באומרו כי הוא "יסקר אותו בתחום הפוליטי".

רוזנטל נחשב לעיתונאי אקטיביסט בעל אוריינטציה חברתית. בעברו שימש בתפקידי עריכה ועיתונאות בכירים בעיתון "חדשות", בחדשות 2 ובחדשות 10. כמו כן הגיש את התוכנית "בולדוזר" ועמד מאחורי הסרט "שיטת השקשוקה", שעסק בקשרי ההון והשלטון של משפחת עופר ויצר סערה ציבורית רחבת-היקף.

מערוץ 10 נמסר: "תשדירי הפרומו לתוכנית הזו נעשו על-ידי מחלקת הפרומו של ערוץ 10, במטרה להציג בפני הצופים את מהות התוכנית המקודמת, ובמקרה דנן תוכנית שבליבה המרדף אחר מיקי רוזנטל ומאמציו להיעלם. השיקול היחיד שמנחה את מחלקת הפרומו של ערוץ 10 בבואה להכין קדימונים לתוכניות הוא השיקול המקצועי. החלטת רוזנטל להיכנס לחיים פוליטיים היא עניינו האישי, ואין לכך שום נגיעה או השפעה לאופן בו קודמה התוכנית 'המקור'".

גורם בערוץ אף הוסיף: "התוכנית 'המקור' ששודרה אתמול וצולמה כבר לפני מספר חודשים נסבה סביב פרויקט מיוחד, שבמסגרתו נבחנה השאלה אם בעידן האינפורמציה והדיגיטציה יכול אדם להיעלם ולהימנע מחשיפה של פרטים אישיים. טבעי שהקדימונים יבטאו את העניין הזה".

את תגובת רוזנטל לא ניתן היה להשיג.

העיתונאים
 העיתונאים