הבורסה סגרה בירידות: מלאנוקס צנחה ב-22% במחזור כבד

מלאנוקס איכזבה אמש את השוק כשסיפקה תחזית הכנסות מאכזבת לרבעון הרביעי, אך המנכ"ל מתעקש: "תגובת יתר של השוק" ■ גיוון זינקה ב-21% ■ המחזור הסתכם בכ-1.95 מיליארד שקל

המסחר בבורסה התנהל היום (ה') למן הפתיחה בירידות שערים, שהלכו והתחזקו ככל שהתקדם המסחר, כאשר המעו"ף נסחר בירידות שערים לאחר שמלאנוקס , אחת המניות עם המשקל הכבד ביותר במדד המעו"ף, סיפקה אמש תחזית הכנסות מאכזבת לאחר נעילת המסחר בוול סטריט - וצנחה בשיעור דו-ספרתי. המסחר נפתח לאחר הפסקה בשל הצניחה החדה בשווי מניית מלאנוקס, על פי הכללים החדשים יחסית של הבורסה. מחזור המסחר היה גבוה, בעיקר עקב מלאנוקס ולאומי בהן היה מסחר ער במיוחד, והסתכם בכ-1.95 מיליארד שקל. מדד ת"א-25 נותר השבוע ללא שינוי ואילו מדד ת"א 100 עלה השבוע בכ-0.2% ומתחילת השנה עלה בכ-10%.

כאמור, מלאנוקס איכזבה הלילה את השוק. לאחר שדיווחה על תוצאות שעלו על תחזיות האנליסטים ברבעון השלישי, סיפקה החברה תחזית הכנסות לרבעון הרביעי של הכנסות בטווח שבין 145 מיליון דולר ל-150 מיליון דולר, נמוך משמעותית מתחזיות השוק להכנסות בהיקף 157 מיליון דולר. בתגובה, קרסה מניית החברה במסחר המאוחר בוול סטריט.

הבנק הבריטי HSBC העלה היום את תחזית הצמיחה למשק הישראלי ל-3.1% מ-2.9%. "למרות שהאיום של עימות עם איראן עדיין קיים, הרטוריקה של ישראל בנושא זה התרככה באחרונה", נכתב בסקירת הבנק. ב-HSBC צופים שיפור בייצוא הישראלי בשנה הבאה לאור העלייה הצפויה בסחר הגלובלי. הם מעריכים שבנק ישראל יוריד את הריבית פעם נוספת עד סוף הרבעון הראשון של 2013.

שלמה אליהו מוכר מניות לאומי

מניות קבוצת IDB, כולל אידיבי אחזקות , דסק"ש ואגרות החוב של הקבוצה, הוסיפו לרכז עניין לאחר שרשמו אתמול עליות שערים חדות בהמשך ישיר למגמת ההתאוששות בקבוצה בחודשיים האחרונים.

איש העסקים שלמה אליהו מכר מניות בנק לאומי - והפעם בהיקף של 200 מיליון שקל. בחלק מהסכום השתמש אליהו כדי לרכוש מניות בנקים אחרות. אליהו הפיץ הבוקר את המניות באמצעות בית ההשקעות IBI, כאשר מניות ב-100 מיליון שקל נמכרו מחוץ לבורסה. אחרי ההפצה, אליהו לא ימכור מניות לאומי במשך 3 חודשים, מה שעשוי להפחית את הלחץ על המניה.

גיוון אימג'נינג דיווחה אמש לאחר נעילת המסחר בוול סטריט כי היא בוחנת אפשרות לרכישתה או למיזוגה "במטרה להציף ערך לבעלי המניות".

ה-FDA שוקל מסלול מהיר יותר לאישור תרופות מצילות חיים הניתנות במסגרת טיפולי חמלה. מנהל המזון והתרופות האמריקני יתיר למפתחות של תרופות מצילות חיים לבצע ניסויים קליניים קטנים ומהירים יותר, ולנפק תווית "טיפול רפואי מיוחד". נציין את פלוריסטם .

מזרחי טפחות, העומד מראש קונסורציום של מלווים, מנסה לטרפד את מחיקת הוט מהמסחר בבורסה. הוט הודיעה היום לבורסה כי קיבלה אתמול מכתב מקבוצת מלווים הפועלים באמצעות בנק מזרחי טפחות ובו נטען כי ביצוע עסקת המיזוג ומחיקת מניות החברה מהמסחר מהווה הפרה יסודית של הסכם ההלוואה בין קול של פטריק דרהי, בעל השליטה, לבין המלווים.

הזדמנות ישראלית דיווחה לבורסה כי החליטה להשתתף בביצוע קידוח "אפרודיטה 2" ברישיון "ישי" (10%). על פי הדיווח, הקידוח עתיד להתחילת במהלך החודש הבא, ולהימשך כ-87 יום. תקציב הקידוח עומד על 103 מיליון דולר.

חברת הביטוח הראל הודיעה אמש כי השלימה את עסקת רכישת הזכויות של חברת ישראלום בחנות איקאה בנתניה תמורת 289 מיליון שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]