זה סופי: אלי דדון מונה היום למנכ"ל מפעל הפיס

(עדכון) - אחרי 10 חודשים בלי מנכ"ל נבחר דדון, ראש מועצת בית דגן וחבר מרכז הליכוד ■ היו"ר עוזי דיין: "זה שהוא חבר מרכז זה לא פשע"

דירקטוריון מפעל הפיס בחר היום (ה') בראש המועצה המקומית בית דגן, אלי דדון, לתפקיד המנכ"ל. דדון נבחר ברוב של 8 תומכים מול 4 מתנגדים, ועתיד להיכנס לתפקידו בעוד כחודש - לאחר שייתפטר מראשות מועצת בית דגן ויסיים את כהונתו בגופים נוספים שבהם הוא פעיל.

את המינוי של דדון לתפקיד הביא לאישור הדירקטוריון היו"ר, עוזי דיין, וזאת לאחר שמוקדם יותר השבוע הודיע גזבר עיריית חיפה, ג'אקי וואקים, על הסרת מועמדותו לתפקיד ועל כוונתו להסיר את העתירה שהגיש לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בעניין מינויו לתפקיד.

דיין קידם את המינוי של דדון, חבר מרכז הליכוד, חרף הביקורת על כך שהמהלך מדיף ריח של מינוי פוליטי, ערב הבחירות. היועץ המשפטי של מפעל הפיס אף דחה בימים האחרונים בקשה שהגיש אחד מחברי הדירקטוריון - לדחות את ההצבעה עד לאחר הבחירות. "רובם המכריע של חברי הדירקטוריון של מפעל הפיס הם אנשים פוליטיים, שמונו פוליטית. זה שדדון הוא חבר מרכז הליכוד לא פוסל אותו מלכהן בתפקיד, וזה לא פשע", אמר היום דיין בשיחה עם "גלובס".

ועדת האיתור הפנימית של מפעל הפיס דירגה את דדון במקום ה-6 ברשימת המומלצים שגיבשה. "יש לדדון ניסיון מוכח בניהול, יכולת מנהיגות ואת הכושר להוביל מהלכי חדשנות. התרשמתי שהוא מסוגל להצעיד את מפעל הפיס לאתגרים שעוד נכונים לו בשנים הבאות. זה המינוי הטוב ביותר", אמר דיין.

"תם ונשלם"

מאז ששאול סוטניק סיים בינואר כהונה בת 11 שנה בתפקיד מנכ"ל מפעל הפיס, מילא את מקומו באופן זמני סמנכ"ל הכספים של הפיס, דב קרומר.

לדברי דיין, בשונה מהמקרה של סוטניק, הכהונה של דדון ושל המנכ"לים הבאים תוגבל ל-4 שנים בלבד ובמקרה שיהיה עניין להאריך אותה - הליך זה יהיה כרוך באישור הדירקטוריון.

ביחס לטלטלות שחווה מפעל הפיס בעשרת החודשים האחרונים, לרבות איום מצד משרד האוצר לבטל היתרי הגרלות על רקע המחלוקות הפנימיות בדירקטוריון על אופן מינוי המנכ"ל, אמר היום דיין: "מפעל הפיס לא עבר שום דבר אקוטי בתקופה הזאת. היו ויכוחים בתוך הדירקטוריון, אך במקביל מפעל הפיס המשיך לפעול באופן תקין, הרוויח יותר מאשר בשנים קודמות וגם חילק יותר כסף ביחס לשנים קודמות. הבית יציב, קיים ויעיל. עכשיו יש הזדמנות לפתוח דף חדש בתוך הדירקטוריון ולהמשיך הלאה. תם ונשלם".

יו"ר מרכז השלטון המקומי וחבר בדירקטוריון הפיס, שלמה בוחבוט, מסר היום כי "הבחירה במועמד שמגיע מתוך השלטון המקומי ומבין אותו מבפנים תאפשר עבודה בשיתוף פעולה הדוק בין הנהגת הפיס לראשי השלטון המקומי".