זכיינית ערוץ 2 רשת מקצצת עד 10% משכר עובדיה

בנוסף, רשת פנתה למפיקים העובדים עמה בדרישה לקצץ 5% בעלויות ההפקה ■ "נתקשה להתמודד עם מצב השוק הנוכחי אם הרגולטור לא יתגייס גם הוא"

זכיינית ערוץ 2 רשת מצטרפת לזכייניות האחרות בטלוויזיה המסחרית, קשת וערוץ 10, ומבצעת קיצוץ בשכר העובדים ובהפקות.

לאור "המשבר העמוק אליו נקלע שוק המדיה בכלל ותעשיית הטלוויזיה בפרט, בין השאר לאור הירידה הדרמטית בהיקפי הפרסום", הודיעה הזכיינית כי שכרם של כל שכיריה ועובדי הפרילנס שלה יקוצץ ברמה של בין 3% ל-10%, באופן הדרגתי על-פי גובה השכר.

בנוסף, רשת פנתה לכלל המפיקים העובדים עמה בדרישה לקיצוץ של 5% בעלויות ההפקה. בזכיינית אומרים כי "עד לרגע זה, כל המפיקים עימם ניהלה רשת שיחות בעניין נעתרו לבקשה זו".

בזכיינית אומרים כי מטרת המהלכים היא למנוע פיטורים. הקיצוצים ייכנסו לתוקף החל מ-1 בנובמבר ויימשכו עד לשיפור במצב השוק.

במכתב ששלח היום (א') מנכ"ל רשת, אבי צבי, לעובדי החברה, הוא כתב בין השאר: "עמיתים וחברים שלנו נלחמים, כמונו, מדי יום לשמור על תעשיית העיתונות, הרדיו והטלוויזיה. זה לא סוד שחופש העיתונות מצד אחד והיצירה הישראלית ככלל מאידך נמצאים במאבק - לא רק לשמור על עצמאות אלא להתקיים ממש.

"לצערי, גם אנו נדרשים לתהליכים משלימים על מנת לעבור את התקופה המאתגרת. בשבועות ובחודשים האחרונים המשכנו בתהליכי בניית תוכנית עבודה יעילה, מדויקת וקפדנית.

"למרות התמיכה הפיננסית הבלתי מתפשרת מצד הבעלים שלנו בקבוצת עופר ושטראוס, החברה תתקשה להתמודד עם מצב השוק הנוכחי, אם הרגולטור לא יתגייס גם הוא להתאים דרישותיו למצב השוק הקיים.

"אנו תולים תקוות רבות בוועדה בראשות משרד האוצר שדנה בדיוק בימים אלה בסוגיות הקשורות לענף הטלוויזיה ולהוצאותיו המרובות".

עוד כתב צבי לעובדי רשת: "אני מבקש לשתף כי החלטות מסוג זה הן מהקשות להן אני נדרש, וכי אני תקווה שהמהלך יאפשר להימנע מתהליכי פיטורים וקיצוץ במשרות, ושההיחלשות בתעשייה תעבור במהרה לרווחתנו ורווחת הצופים שלנו".

‎ההודעה של צבי מצטרפת לתוכנית השנתית שקשת, שותפתו לערוץ 2, כבר הוציאה מוקדם יותר השנה. בין היתר הוציאה הזכיינית עובדים לחופשה ללא תשלום, מהלך מקביל לקיצוץ שכר, והורידה 20% באופן גורף מכל חוזי הטאלנט. הזכיינית הוציאה במהלך 2012 תוכניות לחופשה והחליטה על עונות צמודות במהלך 2013 של "האח הגדול", על מנת לחסוך בהוצאות. חוזים אחרים מול מפיקים אחרים שונו ונחתמו מחדש.