ח"כ לשעבר אליעזר (צ'יטה) כהן הורשע במעשה מגונה בדיילת

כהן, ח"כ לשעבר מישראל ביתנו וטייס מסוקים בעברו, הורשע כי ב-2006, בעת טיסה של אל-על לניו-יורק, מישש חזה של דיילת

אליעזר (צ'יטה) כהן, חבר הכנסת לשעבר מטעם סיעת "ישראל ביתנו" ומי שהיה טייס מסוקים וכן קברניט באל-על, הורשע על-ידי בית משפט השלום בראשון-לציון כי בספטמבר 2006, בטיסת אל-על לניו-יורק, הוא ביצע מעשה מגונה בדיילת, לאחר שמישש את חזה.

כהן (78) כפר בטענות הדיילת כי הוא נגע בחזה בכוונה מינית, אך השופטת שרית זמיר קבעה כי היא מעדיפה את גרסתה של הדיילת על פני זו של כהן. כן ציינה כי גרסת הדיילת זכתה לגיבוי של דייל אחר.

"אני קובעת כי כהן אכן תפס בכוונת מכוון וביודעין בחזה של המתלוננת. כהן עצמו לא מסר הסבר סביר ואמין, שהיה בו לעורר ספק באשר לכוונת הנגיעה שנגע במתלוננת", פסקה השופטת. "בהיעדר כל היכרות מוקדמת בין השניים, ולאחר שקיבלתי את גרסת התביעה כאמינה, אין אפשרות לראות בנגיעה שתפס כהן במתלוננת כנגיעה תמימה.

"חזה האישה הנו חלק גוף בעל אופי מיני מובהק, ולפיכך מעשה כזה נגוע בכוונה מינית גלויה, שהמתבונן מהצד יראה אותו כבלתי הגון, חסר צניעות ומוסריות - ככזה מעשה מיני מבזה", הוסיפה וכתבה.

ב-28 בספטמבר 2006 טס כהן לניו-יורק בטיסה של אל-על. במהלך הטיסה, עת עסקה דיילת אוויר שהייתה בת 27 באותה עת בחלוקת מגשי ארוחה יחד עם דייל נוסף, ובעוד היא עומדת מצידה האחד של עגלת האוכל כשכהן יושב מצידה הימני, הושיט כהן את ידה ומישש את חזה.

אחרי הטיסה הגישה הדיילת, שהיא כיום אימא ל-3 ילדים, נגד כהן תלונה במשטרה. לדבריה, מיד לאחר שנגע לה בחזה כיסה כהן את עיניו בכיסוי עיניים, התכסה בשמיכה וישן עד סוף הטיסה. את תחושותיה בעקבות המקרה תיארה הדיילת כקשות מאוד. לדבריה, כבודה נרמס וגופה חולל.

בבית המשפט תיארה הדיילת את סערת הנפש שהתחוללה בה בעקבות המקרה: "הייתי בהלם... בחיים לא קרה לי שמישהו נגע בי בטיסה, בטח שלא נוסע, אף אחד. אני התחלתי לצעוק עליו, 'למה אתה נוגע בי? תיגע באשתך'. רצתי חזרה קדימה והתחלתי לבכות. הכלכל ניסה להרגיע אותי. אחרי שלא נרגעתי עד סוף הטיסה, ירדתי מהמטוס וניגשתי למשטרה להתלונן".

הדייל שעבד בצוותא לדיילת המתלוננת תמך בעדותה והעיד כי הוא ראה כיצד כהן נגע בחזה במהלך הטיסה. לדבריו, הדיילת נתקפה הלם ושוק מוחלט בגין המעשה, ובהמשך פרצה בבכי.

כהן, מנגד, הכחיש את הטענות מכל וכל וטען כי מדובר בסיפור "מוזר ולא הגיוני, בפרט שעה שכל הטיסה ישבה בצמוד אליו רעייתו".

כהן טען כי הוא ישן כל מהלך הטיסה והתעורר במהלכה רק מצעקות הדיילים. לדבריו, בעקבות הצעקות הוא הסיר את השמיכה מעל ראשו, העיר לדיילים וחזר לישון.

עוד טען כהן כי הוא נתקף הלם טוטלי כאשר זומן למשטרה ונחקר ביחס לטענותיה של הדיילת נגדו. כשעומת עם הדיילת, אמר כהן כי "ממה שאני שומע מאנשים, שאכן נגעתי, אולי תוך כדי הרמת השמיכה, זה הדבר היחידי שעולה בדעתי".

גם רעייתו של כהן תמכה בדבריו כי מדובר היה בטיסה סתמית שבמהלכה נזף בעלה בדיילים שהרעישו. ואולם, כאמור, בית המשפט לא האמין לגרסתו של כהן והרשיע אותו במעשה מגונה בדיילת. "הדיילת מסרה לטעמי עדות כנה אישית ואותנטית, שאותות האמת ניכרים בה על פניה", כתבה השופטת.

לעומת זאת, באשר לעדותו של כהן כתבה השופטת: "התרשמתי כי הנאשם הכחיש ולא הודה, תוך שהוא עושה ככול יכולתו להרחיק עצמו מביצוע העבירה".

בעוד כ-3 שבועות יתקיים דיון הטיעונים לעונש של כהן.