הנאמן עשוי להמליץ כי בן-צבי ירכוש את "מעריב"

שלמה בן-צבי הציע לרכוש את נכסי העיתון ללא בית הדפוס ב-20 מיליון שקל ■ התחייב לקלוט 300 עובדים ל-18 חודשים ■ ההתמחרות נמשכת בשעות אלה

ההתמחרות על "מעריב " נמשכת גם בשעות אלה. ל"גלובס" נודע כי נאמן "מעריב", עו"ד שלמה נס, משתהה בהגשת המלצתו לבית המשפט, לאור העובדה שהגורמים השונים ממשיכים לשפר הצעותיהם.

עם זאת, גורמים בשוק מעריכים כי נס צפוי להמליץ על מו"ל הירש מדיה, שלמה בן-צבי, לרכישת "מעריב". נס אמור להגיש את המלצתו היום (א') לשופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך.

ל"גלובס" נודע כי הצעתו הראשונית של בן-צבי לרכישת נכסי העיתון ללא בית הדפוס עמדה על כ-20 מיליון שקל. הצעתו כללה חלק מזומן ומיליוני שקלים נוספים שיוזרמו על פני שנתיים. הצעתו כוללת גם התחייבות לקלוט 300 עובדים ל-18 חודשים לפחות.

אם אכן בן-צבי ירכוש את העיתון, הדבר סולל את האפשרות כי "ישראל היום" ירכוש את בית הדפוס של "מעריב", שמוצע למכירה בנפרד, ועם זאת, נודע כי התקבלו גם הצעות נדל"ניות בעבור שטח בית הדפוס ביפו, שהן גבוהות יותר מזו של "ישראל היום".

הצעות רציניות אחרות שהונחו בפני נס היו זו של הפרסומאי הדר גולדמן וזו של "ג'רוזלם פוסט" של אלי עזור.

הצעתו של הדר גולדמן, שעמדה על 14 מיליון שקל בתחילה, לא כללה אף היא את בית הדפוס, אולם כללה מחויבות להמשיך ולהפעילה במיקור חוץ.

הצעתו של גולדמן התחבבה במיוחד על עובדי "מעריב", שכן היא הציעה הסכם קיבוצי מחודש לעובדים וקליטה של 200 מהם ל-7 שנים לפחות. כמו כן, הציע גולדמן 10% בעלות לעובדים ושני דירקטורים בהנהלה.

אלי עזור, על-פי ההערכות בשוק, הציע את רכישת "מעריב" כולו.

הגורמים המוזכרים סירבו להתייחס לדברים.