נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט צלל 2.3%, אפל 3.2%

3M ודופונט הורידו תחזיות ■ היום מתחילה ישיבת ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב - האם ברננקי ירחיב את תוכנית ההקלה הכמותית? ■ דוחות פייסבוק לאחר המסחר ■ אפל הכריזה על מוצרים חדשים

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בירידות שערים, על רקע אכזבה מדוחות כספיים של חברות גדולות בוול סטריט והחשש מהחרפת המשבר בגוש האירו. אתמול בסיום המסחר המדדים בוול סטריט הצליחו להתאושש מיום של ירידות וננעלו בעליות שערים קלות בהובלת מדד הנאסד"ק שהוסיף 0.4%. מניית אפל ריכזה עניין לאחר שהכריזה על מספר מוצרים, ביניהם המיני-אייפד. (על כך בהמשך)

היום מתחילה הישיבה בת היומיים של ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב. לפי הערכות, יו"ר הבנק המרכזי בן ברננקי עשוי להרחיב את תוכנית ההקלה הכמותית QE3. אנליסטים צופים כי ברננקי ושאר בכירי הפד ידונו האם להרחיב את היקף רכישות האג"ח בסוף 2012, אז תגיע לסופה תוכנית "אופריישן טוויסט", שבמסגרתה רוכש ה'פד' בכל חודש אג"ח ממשלתיות ארוכות טווח ב-45 מיליארד דולר, ומוכר מנגד אג"ח קצרות טווח. (לסיפור המלא)

בזירת המאקרו לא התפרסמו נתונים מהותיים היום והמשקיעים המשיכו להתמקד בעונת הדוחות לרבעון השלישי שתמשיך במלוא התאוצה גם היום. לפי פתיחת המסחר פרסמו חברות ענק כמו דופונט, הארלי דייוידסון , UPS , רדיו שאק , ו-3M את תוצאותיהן הכספיות ולאחר הסיום יפרסמו חברות מעניינות כמו פייסבוק, נטפליקס ועוד.

ולאן נושבות הרוחות באירופה? לאחר שפסגת המנהיגים בבריסל בסוף השבוע לא נשאה עמה בשורות מרעישות, מלבד ההכרזה על הקמת מנגנון פיקוח בנקאי משותף שיוקם בתוך כשנה, המשקיעים לא התרשמו וגררו את בורסות אירופה לירידות חדות.

מעבר לכך, למרות הצהרותיו המעודדות של ראש הממשלה היווני אנטוניו סמראס, הערב דיווח עיתון גרמני כי נציגי הטרויקה (קרן המטבע, הבנק המרכזי האירופי והנציבות האירופית) הגיעו למבוי סתום במו"מ שהם מנהלים מול הממשל היווני. זאת, מאחר וגורמים במפלגות הקואליציה התנגדו לכל רפורמות בתחום שוק העבודה, שלטענתם רק יגבירו את האבטלה.

"עונת הדוחות עדיין לא הסתיימה למרות שרבים היו מעדיפים שהיא תסתיים כבר", אומר טום וירת', מנהל השקעות בחברת Chemung Canal Trust. "באופן כללי, המכירות של החברות איכזבו, עניין שמעיב עוד יותר על הצמיחה של הכלכלה הגלובלית".

עד כה, התוצאות הכספיות של הרבעון השלישי הצביעו על כך שכ-69% מהחברות במדד ה-S&P 500 היכו את תחזיות האנליסטים, כך לפי נתונים של "בלומברג". מנגד, כ-60% מכלל החברות אינם עמדו בתחזית המכירות של האנליסטים.

כבר לפני הפתיחה ספגו המשקיעים חדשות רעות מהדיווחים של החברות. חברת 3M הורידה את תחזית הרווח לשנת 2012לטווח שבין 6.27 ל-6.35 דולר למניה, לעומת תחזית קודמת של החברה לרווח שבין 6.35 ל-6.5 דולר למניה. החברה מסרה שהורדת התחזית "משקפת את המצאיות הכלכלית". החברה עמדה בתחזית ההשוק ברווח הרבעון השלישי אך פיספסה את צפי ההכנסות.

גם חברת דופונט איכזבה את המשקיעים כשדיווחה על רווח נמוך מהתחזיות לרבעון השלישי, ואף הודיעה כי תפטר 1,500 עובדים במהלך של התייעלות וצמצום הוצאות - 2% ממצבת כוח האדם שלה. החברה הרוויחה 32 סנט למניה, לעומת הצפי בשוק ל-46 סנט למניה. הכנסות החברה ירדו ב-9% ל-7.4 מיליארד דולר לעומת הצפי ל-8.15 מיליארד דולר. גם התחזית לעתיד היתה נמוכה מתחזית השוק - צופה רווח של 3.25-3.3 דולר למניה ב-2012, לעומת הצפי ל-3.93 דולר למניה.

יום חג עבור חובבי הגאדג'טים ובמיוחד עבור מעריציה של אפל . ענקית הטכנולוגיה הכריזה הערב בכנס שערכה בסן פרנסיסקו על מספר מוצרים חדשים. תחילה החברה הכריזה על גרסה חדשה של מחשבי המק הפופולרים, ולאחר מכן היא הציגה, כצפוי את גרסת המיני של האייפד וכן גרסה נוספת של אייפד רגיל. (לסיפור המלא)

זינגה , ניצלה את ה"המולה" סביב ההכרזה של אפל והודיעה הערב על פיטוריהם של 100 מעובדיה.

פייסבוק , שצנחה כ-50% מאז ההנפקה, צפויה לאחר המסחר לדווח על רווח של 11 סנט למניה, ועל הכנסות של 1.23 מיליארד דולר. ברבעון השלישי של 2011 פייסבוק רשמה הכנסות של 954 מיליון דולר.

טאואר הודיעה היום כי קיבלה הזמנות מחייבות בהיקף כ-95.5 מיליון שקל במסגרת הנפקה פרטית להרחבת סדרה ו' של אגרות חוב ארוכות הטווח שלה, אשר עתידות להיפרע בשני חלקים שווים בחודש דצמבר של השנים 2015 ו-2016.

טבע דיווחה אתמול על הודעה הקשורה לתרופת ה-‏Treanda‏, לטיפול בסרטן מסוג ‏non-Hodgkin lymphoma‏. התרופה הגיעה לטבע כחלק מרכישת ספלון ב-2011, ובמחצית הראשונה של 2012 מכירותיה הסתכמו ב-287 מיליון דולר. לפי ההודעה, טבע ניסתה להרחיב את ההתוויה של התרופה לתרופת קו ראשון (‏‏first line‏), ופנתה לשם כך לרשות המזון והתרופות של ארה"ב (‏FDA‏). תשובת ה-‏FDA‏ הייתה שנדרשים נתונים נוספים.

אמש אחרי סיום המסחר חברת יאהו דיווחה על תוצאות שהכו את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח. החברה דיווחה על הכנסות של 1.2 מיליארד דולר, לעומת 1.22 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2011. בשורה התחתונה הרוויחה 35 סנט למניה, לעומת צפי לרווח של 25 סנט למניה בלבד, ויותר מהרבעון המקביל אשתקד, אז עמד הרווח של 21 סנט למניה.