אפל הכריזה על המיני אייפד: חזק וקל יותר, במחיר 329 דולר

(עדכון) - האייפד מיני יגיע בצבע שחור או לבן, ויתחיל להימכר ב-2 בנובמבר, עדיין לא בישראל ■ מנכ"ל אפל טים קוק הכריז גם על "אייפד מהדור הרביעי" בטכנולוגיית LTE ובמחיר 500 דולר: "אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז"

אפל הכריזה רשמית הערב (ג') על המיני אייפד - מחשב הלוח החדש של החברה. מנכ"ל החברה טים קוק החל לדבר על המיני אייפד רק כ-40 דקות לאחר תחילת האירוע, כשהוא מנצל את העובדה שכל העולם צופה, לעדכן במספרים ה"פחות מעניינים" של המכירות.

המיני אייפד החדש יעלה 329 דולר לגרסת ה-16 ג'יגה, 430 דולר ל-32 גי'גה, ו-530 דולר ל-64 ג'יגה. המכשיר יגיע עם מסך 7.9 אינץ', לעומת 9.7 אינץ' בשאר דגמי האייפד. העובי שלו יהיה 7.2 מ"מ, נמוך ב-23% מהדגם האחרון, הוא קל יותר ב-53% מדגם האייפד הקודם. האייפד מיני יגיע בצבע שחור או לבן, ועם החיבור החדש של אפל - lightning. המכשיר יתחיל להימכר ב-2 בנובמבר ב-34 מדינות בעולם, עדיין לא בישראל.

"אנחנו יודעים שאנחנו רק בהתחלה. בתחילת השנה הכרזנו על אייפד עם מסך רטינה באיכות מעולה. אנחנו לא מורידים את הרגל מהגז", אומר קוק.

אפל הכריזה גם על גרסה מחודשת לאייפד שלה (המוכר גם בשם אייפד 3) - שבינתיים קיבל את השם "אייפד מהדור הרביעי", שמחירו יהיה 500 דולר ל-16 ג'יגה, כמו בדגם הקודם. האייפד הרביעי של החברה יגיע עם התקן סלולרי מהדור הרביעי בטכנולוגיית LTE המהירה, מעבד A6X במהירות גבוהה יותר וסוללה שמחזיקה 10 שעות. גם המצלמה שודרגה באיכות. גם האייפד מהדור הרביעי יתחיל להימכר ב-2 בנובמבר, גם במקרה הזה, עדיין לא בישראל.

קוק מדווח כי נמכרו 100 מיליון מכשירי אייפד נכון לשבוע שעבר תוך קצת יותר משנתיים. "אנשים אוהבים את האייפד, את מהירות התגובה שלו, את המצלמה הקדמית לשיחות וידיאו. הם אוהבים שהם יכולים להתחבר כל הזמן לרשת ואת הסוללה שמחזיקה כל היום", אומר קוק.

האירוע של אפל בארה"ב החל בסביבות השעה 19:00 שעון ישראל. המנכ"ל טים קוק, החל את דבריו והודיע שנמכרו 5 מיליון מכשירי אייפון 5 בשבוע הראשון שלו בחנויות. קוק מדווח שהיו 200 מיליון התקנות של מערכת ההפעלה החדשה iOS 6 על מכשירים כמו אייפון ואייפד. בנוסף, חנות האפליקציות של אפל, אפ-סטור, כבר הגיעה ל-700 אלף אפליקציות, מתוכן 275,000 אפליקציות המיועדות לאייפד.

שוק האלקטרוניקה הבידורית בנקודת רתיחה

ההכרזה על מיני אייפד, באה כתוצאה מההצלחה של מיני טאבלטים כמו הנקסוס 7 של אסוס וגוגל והקינדל פייר HD של אמזון. מדובר בשני טאבלטים עם מסכים בגודל 7 אינץ' שכיוונו את השוק לטאבלטים במחירים שבאזור ה-200 דולר.

המיני אייפד צפוי להגיע עם מסך 7 אינץ' וצפוי להיות מיועד יותר לחוויית קריאה של ספרים. האייפד החדש המשודרג, כנראה יגיע עם מעבד חזק יותר, שקע הטעינה החדש וחיבור לרשתות הסלולר מהדור הרביעי LTE.

נציין, כי שוק האלקטרוניקה הבידורית נמצא בימים אלו בנקודת רתיחה. אפל ומיקרוסופט יקיימו השבוע הכרזות חשובות מאוד מבחינתן. מיקרוסופט תקיים ביום חמישי את אירוע ההשקה של חלונות 8 והטאבלט שלה Surface.

ארה"ב עסוקה מאוד בהכרזות של אפל ומיקרוסופט, כאשר מהדורות החדשות הכלכליות עוסקות בקרב הענקים הזה. מיקרוסופט דאגה להכין את ניו יורק למלחמה שלה, כאשר בכניסות לרכבת התחתית אפשר לראות שלטים של מיקרוסופט המציינים שהיא מאפשרת גלישה ללא עלות באינטרנט האלחוטי לכבוד השקת חלונות 8 ובטיימס סקוור תיפתח ביום שישי, חנות ענק של מיקרוסופט. החנות של מיקרוסופט, נמצאת רק מספר רחובות מחנות הדגל של אפל בשדרה החמישית ואנחנו צופים שאפל, מיד לאחר ההשקה, תצא גם היא במסע פרסום גדול.