הערכות: שלמה בן-צבי ישמש זמנית כעורך "מעריב"

בין השמות הנוספים שהועלו כאופציה להחליף את ניר חפץ: סגן העורך שי גולדן וכן קלמן ליבסקינד ובן-דרור ימיני ■ "ישראל היום", שלא זכה בהתמחרות על רכישת בית הדפוס של "מעריב", ממשיך בתוכניות לרכישה או הקמה של בית דפוס

שלמה בן-צבי, שצפוי להפוך לבעל השליטה החדש של "מעריב", החל בהתארגנות לכניסה לעיתון. ל"גלובס" נודע כי מי שימלא תפקיד משמעותי בכניסה של קבוצת הירש מדיה ל"מעריב" הוא אלעד טנא, עורך מוסף "מוצ"ש" של "מקור ראשון".

טנא וסמנכ"ל השיווק של "מקור ראשון", אודי רגונס, נחשבים למקורבים לבן-צבי ומי שמילאו תפקיד מפתח בפיתוח התוכנית העסקית של "מעריב" על-פי חזונו של בן צבי.

השניים כבר ערכו פגישות בתוך "מעריב" עם בכירים בעיתון ואמורים להמשיך בפעילות זו גם בימים אלה. לא מן הנמנע כי טנא, בעברו עורך בכיר באתר האינטרנט ynet, ישמש בתפקיד בכיר ב"מעריב". טנא סירב להגיב.

שלל מועמדים למשרת העורך

בתוך כך, נמשכים ההימורים באשר לזהות מחליפו של ניר חפץ ב"מעריב" כעורך ראשי. חפץ צפוי להמשיך בתפקיד בקבוצת אי.די.בי שמכרה את העיתון.

ההערכות מדברות על כך שלפחות בשלב הראשון אמור בן-צבי עצמו לשמש כעורך ראשי, לפחות לתקופת מה. בן-צבי משמש כיום גם כעורך האחראי של "מקור ראשון".

בין השמות האחרים שעלו כספקולציות, בעיקר על רקע האוריינטציה האידיאולוגית שלהם, היו גם שמותיהם של קלמן ליבסקינד ובן-דרור ימיני, אנשי העיתון, אולם לא התקיים מולם כל דיון ממשי. גם שמו של סגן העורך שי גולדן נתפס כאפשרות סבירה.

"ישראל היום" רוצה בית דפוס

בתוך כך נודע ל"גלובס" כי למרות שהעיתון "ישראל היום" הפסיד בהתמחרות על בית הדפוס של "מעריב", העיתון של שלדון אדלסון לא הוריד מהפרק את אפשרות רכישת בית דפוס או הקמה של בית דפוס חדש.

בעיתון ממשיכים בבחינות, כפי שפורסם כאן לראשונה, וכבר החלו לרכישת מכונות ולחיפוש אחר שטח נדל"ני. לפי שעה "ישראל היום" מדפיס בעיתון "הארץ".

"ישראל היום" הציע 50 מיליון שקל עבור רכישת בית הדפוס של "מעריב", ואולם הדפוס יעבור לידיו של עמוס מימון, שחבר לבן-צבי להצעה משותפת. בעיתון ביקשו דווקא להמשיך ולהפעיל את הדפוס, בעוד שמימון הסכים להפעלתו ב-5 השנים הבאות ואחר-כך לבנות במקומו מגדלים.

קרדיט צלם: שלומי בוצ'צ'ו.