התעשייה הישראלית מתכווצת: כ-2,300 עובדים פוטרו הקיץ

התאחדות התעשיינים: ירידה של יותר מ-17% במשרות הפנויות בתעשייה

ניתוח של התאחדות התעשיינים, שמתבסס על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה(למ"ס), מצביע, כי בחודשים יוני ויולי האחרונים התרחבה מגמת הפיטורים בתעשייה המסורתית. מהנתונים עולה, כי בחודשים אלה חלה ירידה של 17.2% במספר המשרות הפנויות וכ-2,300 עובדים, בעיקר במפעלי המזון, הגומי והפלסטיק והדפוס - פוטרו.

בהתאחדות התעשיינים אמרו היום (ד'), כי נתונים עדכניים מצביעים על צפי להמשך מגמת פיטורי העובדים גם בחודשים אוגוסט וספטמבר. שם, קושרים את הסיבות לגל הפיטורים בירידה כללית בביקושים בעקבות ההאטה בעולם והתייקרות תשומות הייצור.

"הפיטורים האלה הם תוצאה ישירה של הרעה בסביבה העסקית בישראל, שמתבטאת בהתייקרות מתמדת של תשומות, כמו ארנונה, מים ואנרגיה, הגברת הרגולציה והיעדר הגנה על היצרן מפני סחר לא הוגן, כשבמקביל האטה כלכלית שפוגעת בשווקי היעד של התעשיינים", אמר מנכ"ל ההתאחדות, אמיר חייק.

הענפים הנפגעים: המתכת והמזון

ראש אגף הכלכלה בהתאחדות, רובי גינל, מסר כי 770 איש פוטרו ביוני וביולי מתעשיית המתכת; כ-380 עובדים פוטרו ממפעלי מזון ועוד כ-300 פוטרו ממפעלי הפלסטיקה והגומי.

לפי גינל, מאז 2010, פוטרו בענף הדפוס וההוצאה לאור כ-1,300 עובדים. צמצום במצבת העובדים נרשם במהלך הקיץ האחרון גם בענפי הטקסטיל וההלבשה, העץ והריהוט, ענף המכונות והציוד וענף הנייר. לעומת אלה, בענפי התרופות, המתכת הבסיסית, החשמל, הרכיבים האלקטרוניים וכרייה וחציבה חלה עלייה בהיקף קליטת העובדים.