כונס נכסים לחברה אלודה, הנציגה של אולימפוס בארץ

בקשת הכינוס לאלודה הוגשה ע"י בנק לאומי עקב חובות של כ-8.5 מיליון שקל

חברת אלודה, הנציגה של אולימפוס בישראל, נכנסת להליך כינוס: אתמול (ג') הגיש בנק לאומי לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאכיפת השיעבודים לבנק ולמינוי כונס נכסים לחברה, עקב חובות של כ-8.5 מיליון שקל לבנק.

הבקשה הוגשה בהסכמת החברה, ובמסגרתה מתבקש בית המשפט למנות את עו"ד דורית לוי-טילר ככונסת נכסים ומנהלת קבועה על "נכסי החברה, עסקיה, כל ציודה, רכושה וזכויותיה".

בבקשה צוין כי מעבר לחוב לבנק לאומי, קיים לחברה חוב נוסף של כ-5 מיליון שקל לחברת אולימפוס, שהינה הספקית העיקרית של אלודה, וכן לבנק דיסקונט, שהעמיד לטובתה אשראים לצורך המשך פעילותה.

אלודה, שנוסדה ב-1989, היא הנציגה והיבואנית הרשמית של מותגי הצילום Olympus, Casio, JVC ושל מותגי Aztech ו-Agfa photo. בין המוצרים שהיא מייבאת ומפיצה בארץ ניתן למנות את המצלמות הדיגיטליות, העדשות, המשקפות והרשמקולים של אולימפוס, המצלמות הדיגיטליות של קסיו, מצלמות הווידאו של JVC, נגני המוזיקה, מוצרי המולטימדיה, הווידאו ומכשירי הניווט של 4PLAY, מוצרי תשתיות המחשוב על גבי רשת החשמל הביתי של אזטק ועוד.

בראש החברה עומד דוד אלון, המייסד והמנכ"ל. החברה שימשה ספק של רשתות השיווק הגדולות והמובילות בישראל, בהן אופיס דיפו, שקם אלקטריק, שופרסל, א.ל.מ, הריבוע הכחול, טרקלין חשמל, באג ודיוטיפרי.

ירידה במכירות

לטענת בנק לאומי, בדצמבר 2012 פתחה החברה חשבון באחד מסניפיו, ו"בהתאם לבקשות החברה העמיד הבנק לזכותה, מעת לעת, אשראים והלוואות בחשבונותיה בשקלים".

מנגד, נרשמו לטובת הבנק שיעבודים שונים על נכסיה של החברה, ובהם שיעבוד שוטף ללא הגבלת סכום על מפעלה וכל נכסיה של החברה, בהווה ובעתיד; ושיעבוד קבוע על הון מניותיה הבלתי נפרע של החברה ועל המוניטין שלה.

בבקשה צוין כי "במהלך השנים האחרונות חלה ירידה חדה בהיקף המכירות של החברה, בין היתר על רקע הירודה שחלה ברכישת מצלמות מעבר לשימוש בטלפונים ניידים חכמים כמצלמות אישיות. למעשה היקף המכירות של החברה פחת מכ-48 מיליון שקל בשנת 2009 לכ-25 מיליון שקל בשנת 2011 כולה".

הפסד תפעולי

לאומי טוען כי החל מ-2010 עברה החברה להפסד תפעולי, שגדל מהותית ב-2011 לכדי הפסד תפעולי בסך 4.3 מיליון שקל. "על רקע האמור", נכתב, "נקלעה החברה למצוקה תזרימית, באופן המונע ממנה לפרוע את חובותיה לנושיה".

עוד טוען הבנק כי ביוני השנה פנתה החברה אליו ואל בנק דיסקונט בבקשה להעמיד לה אשראים נוספים וכן לפרוס לתקופה ממושכת את פירעון חובותיה. "בפנייה זו הודיעה החברה לבנק כי בלא הזרמת הון נוספת בהיקף של מיליוני שקלים, לא יהא בידיה להמשיך בפעילותה", נטען.

בשל מצבה סירב הבנק להעמיד לרשות אלודה אשראי נוסף, ולאחר שהחברה הודיעה שוב כי ללא האשראי לא תוכל להמשיך לפעול, הוגשה בקשת הכינוס. "לאור הודאתה של החברה בחדלות פירעונה ובהיעדר אפשרות ממשית להבראתה, מוגשת בקשה זו", נעתב בבקשה.

לדברי דוד אלון, "על אף שב-2012 החברה עומדת ביעדיה ואף רווחית, בנק לאומי, שלא כשאר הבנקים, החליט בצורה חד-צדדית ומפתיעה לבטל את תמיכתו. אלודה מנהלת בתקופה האחרונה מגעים עם המערכת הבנקאית ואף ביצעה מספר תהליכי התייעלות. אלודה בודקת אפשרות להכנסת משקיעים ושותפים. בשנה האחרונה, למרות הקשיים התזרימיים של הרשתות הישראליות, אלודה עמדה ביעדיה".