האם נמנעה מתקפת סייבר על משטרת ישראל?

המשטרה: עקב חשש חמור לפגיעת סייבר במערכת המחשוב שלנו ע"י הכנסת מדיה נתיקה למחשבים, אסרנו על החדרת דיסק און-קי או תקליטורים למחשבינו

האם נמנעה מתקפת סייבר על משטרת ישראל? הבוקר (ה') מסרה המשטרה כי עקב חשש חמור לפגיעת סייבר במערכת המחשוב שלה על-ידי הכנסת מדיה נתיקה למחשבים, החליטה המשטרה שלא לאפשר החדרה של החסנים ניידים (דיסק און-קי) או תקליטורים למחשביה. בנוסף, נחסמה הגישה לרשת האינטרנט מהמחשבים. עדיין לא ברור מתי תוחזר הגישה לרשת.
האיסור על החדרת ההחסנים הניידים ניתן כבר בלילה, ואילו חסימת המחשבים לאינטרנט התבצעה הבוקר.

נזכיר כי לפני כשבועיים הודה ראש הממשלה בנימין נתניהו כי גורמי ג'יהאד ניסו - ועדיין מנסים - לבצע מתקפות סייבר על ישראל. "מתגברים הניסיונות לבצע מתקפות סייבר על תשתיות המחשבים במדינת ישראל", אמר נתניהו בישיבת הממשלה. "מדי יום נעשים ניסיונות רבים לחדור למערכות המחשב של ישראל. לשם כך הקמתי לפני שנה מטה סייבר לאומי, והוא פועל לבלום את הניסיונות הללו, על-ידי פיתוח מה שהייתי מכנה כיפת ברזל דיגיטלית לישראל להגנה מפני טרור מחשבים.

"כמו שיש לנו כיפת ברזל נגד טילים וגדר ביטחון נגד מסתננים וטרור - תהיה לנו הגנה דומה מפני מתקפות סייבר. אבל כמו בבניית הגדר, דרוש זמן להשלים את זה, ואנחנו עובדים על כך במלוא הכוח, במלוא המרץ".

בחודש שעבר אמר אלוף (מיל') יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, כי ביום נתון יש בין 10,000 ל-20,000 ניסיונות לחדור לרשת המחשבים של חברת החשמל. רון-טל הוסיף ואמר כי "מלחמת הסייבר היא מלחמה אחת ארוכה, וכי לעומת תקיפה נקודתית של טילים למשל, תקיפת סייבר היא הרבה יותר מסוכנת, וקשה מאוד להתאושש ממנה".