שינויים ברשות השידור: סמכויות המנכ"ל יפוצלו

סמכויות המנכ"ל יתחלקו בין אדם שישמש בעיקר כעורך תוכן לבין אדם שיהיה אחראי על הניהול השוטף של השידור הציבורי

תפקיד מנכ"ל רשות השידור בדרך לפיצול. הרשות הוציאה היום (ה') מכרז פנימי על תפקיד "המשנה למנכ"ל רשות השידור", ועל-פיו, כפי שנודע ל"גלובס", יועברו לנושא משרה זו סמכויות המוחזקות היום על-ידי המנכ"ל. זאת, למרות שבעל המשרה אמור להיות כפוף למנכ"ל.

מכרז פנימי

על-פי תיאור התפקיד, המשנה למנכ"ל אמור להיות אחראי "בהתאם להנחיות המנכ"ל לתפעול השוטף של רשות השידור בכל התחומים - מלבד נושאי התוכן". במילים אחרות, תפקיד המנכ"ל יתחלק בין אדם שישמש בעיקר כעורך תוכן, כיום יוני בן-מנחם, לבין אדם שיהיה אחראי על הניהול השוטף של השידור הציבורי.

לפי שעה המכרז הוא פנימי, אולם על-פי ההערכה, ולאור הדרישות הגבוהות לתפקיד ובהן ניסיון ניהולי רב, לא יימצא גורם בתוך רשות השידור שישמש בתפקיד, וככל הנראה יו"ר הרשות, אמיר גילת, יבקש להביא גורם חיצוני לתפקיד.

עם סיום תפקידו של ניר חפץ ב"מעריב", עלו הערכות ברשות השידור כי התפקיד יוצע לו. עם זאת, ההערכה היא שמי שיתבקש לבצע את התפקיד יהיה דווקא אדם בעל ניסיון ניהולי מובהק וללא אוריינטציה לתוכן.

המשנה החדש למנכ"ל אמור להיכנס לתפקיד בתקופה אינטנסיבית ביותר של כניסת הרפורמה ברשות השידור לתוקף ועזיבה של כ-700 מעובדיה.

על כן, בין דרישות התפקיד יש עדיפות לבעלי ניסיון מוכח בהובלת תהליכי שינוי בארגונים גדולים. המשנה אמור להיות אחראי על משאבי אנוש, מנהל, כספים וכלכלה, נדל"ן, טכנולוגיה ושיווק. כמו כן, הוא אמור לקחת חלק בקביעת מדיניות ותכנון בתחומים הנ"ל.