רשות ני"ע הולמת בהוט: דוח תקופתי בשל חוסר שקיפות

מאבק "גלובס" נושא פרי: הוט אולצה לפרסם נתונים עסקיים עקב סירובה לעדכן משקיעים ■ זו הדרישה השנייה של הרשות מהוט לפרסום נתונים בתוך 4 ימים

המאבק של "גלובס" בנושא חוסר השקיפות של הוט נושא פרי, והיום (ב') מפרסמת החברה נתונים נוספים במסגרת דוח תקופתי למחצית השנה ולרבעון הראשון של השנה, בעקבות דרישת הרשות לניירות ערך.

ללא המאבק הציבורי להגברת השקיפות בהוט, ספק רב אם החברה הייתה נענית לבקשות החוזרות ונשנות של "גלובס" ושל אנליסטים בשוק ההון שפעלו בעניין.

מדובר בפרסום שני רצוף של נתונים בתוך מספר ימים, לאחר שבשבוע שעבר אילצה הרשות את הוט לפרסם נתונים לגבי פעילותה הסלולרית והקווית - נתונים שהחברה סירבה לפרסם והתעקשה להסתיר מן הציבור.

במסגרת הדרישה לשקיפות בדוחות של הוט , חוייבה החברה לפרסם נתונים על פעילותה הסלולרית והקווית בדומה לרמת השקיפות של הנתונים שמפרסמות חברות דומות. כך למשל, פרסמה הוט כי הרווח התפעולי של חברת הוט מובייל עומד ברבעון השני על 39 מיליון שקל, וההכנסות הסתכמו ב-193 מיליון שקל. בשל העובדה שהדוחות מוזגו רק בחודש נובמבר שנה שעברה, לא ניתן לבצע השוואה מדויקת של רבעון מול רבעון.

עוד פירסמה הוט את ההכנסה הממוצעת למנוי, שיעורי הנטישה, ההפרדה בין ההכנסות משירותים וההכנסות מציוד קצה, ועוד נתונים שמסייעים להבנת מצבה הפיננסי של החברה, ואשר לאורך שנים ניסתה הוט להסתיר מהמשקיעים.

יצוין כי בדרך כלל החברות מפרסמות דוח תקופתי רק בסוף השנה, ואולם בעקבות הביקורת וחוסר השקיפות של הוט, אילצה אותה הרשות לפרסם נתונים אלה כבר עכשיו כדי לעדכן את המשקיעים.