הוט: שיעור נטישת הלקוחות בתחום הסלולר עומד על 21%

הנתונים מתייחסים להוט מובייל ולמירס ■ לקוחות הסלולר של הוט מדברים בממוצע 471 דקות בחודש, וההכנסה מכל לקוח עומדת על 107 בממוצע

בדוח משלים שהוציאה הוט, בעקבות דרישתה לפרסם נתונים אודות פעילות הסלולר שלה, עולה כי שיעורי הנטישה של לקוחות החברה בתחום הסלולר עומדים על 21% - בהוט מובייל ובמירס. עוד עולה כי לקוחות הסלולר של הוט מדברים בממוצע 471 דקות בחודש, וכי ההכנסה של החברה מכל לקוח עומדת על 107 בממוצע.

להלן עיקרי הדוח:

מדברים יותר בקו הביתי: בנתונים שמפרסמת החברה עולה כי ההכנסה החודשים הממוצעת של הוט ממנויי האינטרנט והטלפון (לרוב במסגרת חבילת טריפל) נכון לאפריל-יוני 2012 היא 61 שקל, בכל אחד מהפרמטרים הללו - בעוד שבתקופה שבין ינואר ליוני 2012 ההכנסה ממנויי האינטרנט עמדה על 60 שקל בחודש ועל 53 שקל בחודש ממנויי הטלפון.

■ מדברים יותר בסלולר: בפירוט אודות תחום התקשורת הסלולרית, הכורך ביחד את לקוחות הוט מובייל ומירס, מדווחת החברה כי ההכנה הממוצעת החודשית שלה ממנויה עומדת על 107 שקל ברבעון השני, לעומת 110 שקל ברבעון הראשון. אין קורלציה בין הירידה בהכנסה של הוט מכל מנוי לעומת העלייה בכמות דקות השיחה שמבצעים הלקוחות בממוצע: לפי הדוח, מספר הדקות הממוצע בחודש של לקוחות הוט מובייל ומירס הוא 471 ברבעון השני, לעומת 463 ברבעון הראשון.

גידול בהכנסות: ההכנסות של הוט מציוד עמדו על 40.4 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת 41.3 מיליון שקל ברבעון הראשון. ההכנסות משירותים גדלו בין הרבעונים: 152.4 מיליון שקל ברבעון שני, לעומת 148.3 מיליון שקל ברבעון הראשון.

אחד מתוך 5 לקוחות עוזב: שיעורי הנטישה שמפרסמת הוט בדוח והמתייחסים לתחום התקשורת הסלולרית עומדים על 21% בחישוב שנתי - מדובר על שיעור נמוך מזה שרשמה החברה ברבעון הראשון ואשר עמדה על 29%. יש להניח כי מבין הלקוחות שבחרו לעזוב, הרוב מתייחס לנטישת לקוחות מירס (לא כולל לקוחות שעוברים ממירס להוט מובייל). עוד כולל המספר הזה לקוחות שמודיעים על נטישה של ספקית סלולר כלשהי ועוברים מכבש שכנועים לחזור למפעילה הישנה - תהליך שקורה במועד סמוך להודעה הנטישה, וקיבל תאוצה במסגרת המלחמה בין המפעילות. לקוחות כאלה מכונים "ווין-בק".

נכון ל-30.6.12 שיעור הלקוחות בשיטת פוסט פייד (כלומר תשלום לאחר השימוש) עומד על 92% - גידול של 3% ביחס לכמות הלקוחות נכון ל-31.3.12.

נכון לסוף הרבעון השני מנתה הוט, לפי הדוח, 142 אלף מנויים ברשת הדור השלישי - היום, לפי פרסומי החברה, המספר הזה צמח ל-350 אלף לקוחות ו-421 אלף מנויים ברשת ה-IDEN (לקוחות מירס) נכון ל-30 ליוני 2012.

הוט מובייל השיקה את שירותי ה-UMTS (טכנולוגיית דור שלישי) במהלך הרבעון השני של 2012 - ונכון למועד זה היקף הכיסוי הארצי שלה עומד על 30% מהאזורים היישובים ברחבי הארץ (בהם מתגוררת 40% מהאוכלוסייה).

הקמת הרשת הסלולרית כרוכה כמובן בהשקעה כספית: ההשקעה ההונית של הוט ברבעון השני כפולה מזו של הרבעון הראשון: מדובר על 182 מיליון שקל, לעומת 75 מיליון שקל ברבעון הראשון.

בחלקו האחרון של הדוח מפרסמת מספר העובדים בחברה בסמוך למועד הדוח: בסך-הכול מדובר בכ-5,000 עובדים, כמחציתם עובדים בהוט שידורים, 1,764 מתוכם משתייכים להוט טלקום ו-735 למירס. כצפוי, בחטיבת הלקוחות מועסקים הכי הרבה עובדים במחלקות השידורים ובהוט טלקום.

מספר העובדים הזה דומה מאוד למספר העובדים שעבדו בהוט נכון לסוף שנת 2011.