מוסר כפול? יחימוביץ' לא רוצה עיתונאים ברשימת העבודה

בימים האחרונים נשמעות טענות כי יחימוביץ' חוסמת את דרכה של מירב מיכאלי להתמודד במפלגה: אינה מוכנה לקצר לה את הזמן הדרוש כדי לבחור ולהיבחר

האם העיתונאית לשעבר ויו"ר מפלגת העבודה היום, שלי יחימוביץ', חוסמת דרכם של עיתונאים המעוניינים להשתלב ברשימת העבודה לכנסת? 7 עיתונאים פנו באחרונה ליחימוביץ' בבקשה להשתלב ברשימת המפלגה לכנסת' אולם יו"ר העבודה, עיתונאית בעצמה בעברה, דחתה את בקשתם.

"האחריות שלי היא לייצר רשימה טובה ומאוזנת שתביא יותר מנדטים ולא פחות", אמרה היום (ג') יחימוביץ' בתוכנית "עושים צהריים בגלי צה"ל", וסיפרה כי קיבלה פניות של עיתונאים להשתלב ברשימה אך היא לא הסכימה לאפשר להם להתמודד: " אמרתי להם עד כאן. היו לפחות 7 עיתונאים שהגיעו אליי, אמרתי יש גבול. התפקיד שלי הוא לייצר רשימה מאוזנת שתדבר אל כל שדרות החברה הישראלית. האחריות שמוטלת עליי היא להגדיל את הרשימה ולא להקטין אותה", סיפרה יו"ר העבודה.

בימים האחרונים נשמעות טענות במפלגה כי יחימוביץ' שמה רגליים לעיתונאית מירב מיכאלי, שהבוקר הצהירה על כוונתה להתמודד ברשימת העבודה. במטרה לחסום את מיכאלי, נשמעות טענות כי יחימוביץ' אינה מוכנה לקצר למיכאלי את תקופת האכשרה, פרק הזמן הדרוש למתפקד כדי לבחור ולהיבחר במפלגה, ובכך מונעת ממנה את היכולת להתמודד על מקום ברשימה.

בראיון בגלי צה"ל סירבה יחימוביץ' להתייחס באופן ספציפי לשמה של מיכאלי, ואמרה: "אנחנו מפלגה נורא אטרקטיבית, יש הרבה אנשים שיכולים להתמודד. כל מי שרוצה יכול להתמודד ולא צריך אישור שלי".

למרות הכתף הקרה לה היא זוכה מיו"ר המפלגה, הודיעה היום מיכאלי באמצעות עמוד הפייסבוק שלה כי בכוונתה להתמודד בפריימריז בעבודה.

בעמוד הפייסבוק שלה כתבה מיכאלי: "כל חיי הבוגרים אני פעילה חברתית ופמיניסטית, במקביל לעבודתי העיתונאית. בשני התחומים פעלתי לתיקון עוולות, לשוויון ולהעצמה של נשים ושל מגזרים מוחלשים אחרים. עכשיו אני רוצה לעשות את זה בפוליטיקה, איפה שדברים נקבעים ותקציבים מחולקים. זה המקום שבו מעצבים את הדמוקרטיה הישראלית, המקום שבו מחליטים על מלחמה, וצריך לנסות שיחליטו בו גם על שלום.

"אני באה לעבודה כי אני מזדהה עם ה-DNA האידיאולוגי שלה לאורך השנים - צדק חברתי ושלום עם שכנינו. אני באה למפלגה דמוקרטית, שבוחרת את נציגיה ונציגותיה, מפלגה שמשלבת עכשיו בכירים ותיקים בעלי ניסיון עם תנופת התחדשות. ולא פחות חשוב בשבילי, אני באה למפלגת העבודה בתקופה שעומדת בראשה אישה.

"אני באה למפלגת העבודה כי אני לא רוצה לשמוע יותר פוליטיקאים שמפחידים אותי ואותנו. אני רוצה להיות חלק מהנהגה שנותנת תקווה ועושה דברים כדי שבאמת תהיה תקווה למדינה טובה יותר. אני רוצה להיות חלק מהנהגה שלא מפחידה ולא מפחדת, אלא רואה עתיד של שגשוג ושל שלום ועושה מה שצריך כדי להשיג את העתיד הזה".

ממפלגת העבודה נמסר כי נוכח ההצלחה הרבה של מפלגת העבודה, מועמדים רבים שאינם חברי מפלגה מבקשים להצטרף לשורותינו ולהתמודד. החוקה קובעת כי על המועמד להיות חבר מפלגה 6 חודשים טרם יום הבחירות. מועמדות בפריימריז של מי שאינו חבר או מי שלא עומד בתנאי זה טעונה אישור מזכירות הלשכה. כל מקרה ייבחן לגופו בהתאם לטובתה של מפלגת העבודה.