כחלון בוחן ועדה לבדיקת הרגולציה בשוק התקשורת

בראש הוועדה צפוי לעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, אייל גבאי ■ אין התקדמות משמעותית בדיוני הוועדה להצלת ערוץ 10

שר התקשורת משה כחלון מתכנן הקמת ועדה שתבחן באופן שורשי את נושא הרגולציה בשוק הטלוויזיה המסחרית בישראל ואת התאמתו לעידן הנוכחי. ל"גלובס" נודע כי בראש הוועדה אמור לעמוד מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, אייל גבאי.

המלצות הוועדה אמורות לעסוק יותר במהות האכיפה ולהשלים את השינויים המבניים אותם מבקש כחלון להעלות בחקיקה, כמו המיזוג הרגולטורי ואף רשות תקשורת.

אחת הטענות המתמשכות כלפי משרד התקשורת מכיוון זכייניות הטלוויזיה המסחרית הייתה כי יש להתאים את מבנה הרגולציה לעידן ריבוי מקורות התוכן הקיים היום בשוק ולתחרות המשתנה.

בשנים האחרונות 3 זכייניות הטלוויזיה המסחרית ספגו הפסדים, והדבר הביא את ערוץ 10 למצב הקרוב לקריסה של ממש.

בין השינויים שהוביל כחלון במהלך הקדנציה שלו היו יוזמות חקיקה כמו המעבר לרישיונות מזיכיונות והמיזוג של מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה. ועם זאת, למרות מאמצי החקיקה, הדברים לא יצאו לפועל בתקופת הקדנציה שלו.

בתקופת מועצת הרשות השנייה הקודמת הובל מהלך של מיקוד הרגולציה, שכלל שינוי בכללי היצירה והאכיפה. אולם התעצמות מקורות התוכן, השינוי המבני של הזכייניות וההכנסות בעולם והשינויים החקיקתיים, מחייבים גם מערכת פיקוח שונה לחלוטין.

כחלון החל בבדיקות לגיבוש הוועדה, וההנחה היא כי הוועדה תכלול מבט על רחב יותר על עולם הרגולציה הישראלית כולו, ומידת המעורבות הממשלתית בהתנהלות הגופים במשק.

בתוך כך, נועדה אתמול (ב') ועדת לוקר לסיוע לערוץ 10. הוועדה, המורכבת בעיקר מפקידים בכירים באוצר וממנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, לא רשמה גם אתמול התקדמות בדיוניה.

למרות שהנושא העיקרי בדיונים הוא ערוץ 10 והצלתו, ובין המלצותיה צפוי להיות שינוי חקיקה, נידונים בה גם נושאים הקשורים לשוק הטלוויזיה המסחרית כולו.

העיקרי שבהם הוא נושא התמלוגים, כאשר הדרישה של ערוץ 10 היא להשוות את תנאי זכייניות הטלוויזיה המסחרית לאלה של הוט ו-yes ולבטל לחלוטין את התמלוגים למדינה החל מהשנה הבאה.

כמו כן, עדיין שנוי במחלוקת נושא הערבויות אותן אמור להעביר רון לאודר, בעל המניות הדומיננטי בערוץ 10. ההערכה היא כי הדיונים יתחדשו השבוע.

ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה.