קלאב הוטל: בעלי יחידות במצוקה יוכלו לבטל הסכם ללא קנס

‎‎בעלי יחידות קלאב הוטל שנמצאים במצוקה כלכלית או בריאותית יוכלו להשתחרר מהעסקה מבלי לשלם את דמי האחזקה ואת דמי הביטול

‎‎בעלי יחידות קלאב הוטל שנמצאים במצוקה כלכלית או בריאותית יוכלו להשתחרר מהעסקה מבלי לשלם את דמי האחזקה ואת דמי הביטול - כך הוחלט אתמול (ג'), לאחר שלפני כשבועיים אושר בכנסת הסכם ביטול העסקה עם קלאב הוטל.

ההגדרה לבעלי יחידות נופש הנמצאים במצוקה כוללת את מי שמקבל גמלת סיעוד מביטוח לאומי, מי שהוכר כנכה (בשיעור של 65% ויותר), מי שירש את היחידה מאדם שנפטר, מי שמצוי במצב כלכלי קשה ומי שמלאו לו 67 ויותר ומפאת גילו לא יכול לנצל את זכותו לנפוש.

‏הוועדה יכולה להגביל את מספר הביטולים - עד 800 למלון בטבריה ועד 400 הסכמי נופש באילת (קלאב הוטל וקלאב אין) - מספר תמוה ביחס למספר בעלי היחידות הגבוהה משמעותית באילת. החלטת הוועדה לא ניתנת לערעור.

‏נזכיר כי ההסכם שאושר בכנסת, רגע לפני פיזורה, כלל אמנם בשורה לצרכנים הכבולים בעסקה ל-99 שנים, אבל כלל גם עוקץ: כדי להשתחרר מהעסקה עליהם לשלם קנס של כ-5,000 שקל: דמי האחזקה לשנת 2013 - 2,900 שקל בקלאב הוטל אילת ו-2,200 שקל בטבריה, וכן דמי ביטול של 2,500 שקל. כך שבכדי להיפטר מהיחידה ללא תמורה, עליהם לשאת בקנס גבוה.‏

ההסדר שמציעה קלאב הוטל יאפשר לבעלי היחידות לפנות, באמצעות משרד עורכי הדין פישר בכר חן וול אוריון ושות', ולבקש דיון בוועדה עבור ביטול ההסכם.

‏ההסדר הושג לאחר משא-ומתן שנמשך כמה שבועות בין נציגי קלאב הוטל ובין ח"כ יואל חסון, מיוזמי הצעת החוק לשחרור הלקוחות מהעסקה הכובלת. "ההסדר החשוב הזה מחלץ את בעלי יחידות הנופש שנקלעו לקשיים סוציאליים, שאינם יכולים לחכות להכרעות משפטיות", נמסר.