הסגירה הפיננסית של דליה אנרגיות הושלמה

כלל ביטוח הסירה את התנגדותה ושינתה את עמדתה לאחר שקיבלה את ההבהרות שדרשה מהיזמים ורשות החשמל, ובכך הוסר המכשול האחרון מהפרוייקט שקידומו החל לפני כעשור

הושג הסדר המימון בדליה אנרגיות. כלל ביטוח הסירה את התנגדותה ושינתה את עמדתה לאחר שקיבלה את ההבהרות שדרשה מהיזמים ורשות החשמל, ובכך הוסר המכשול האחרון מהפרוייקט שקידומו החל לפני כעשור.

אתמול דיווחנו ב"גלובס" כי כלל ביטוח החליטה לפרוש מקונסורציום הגופים שיממן את החוב של דליה בשל חילוקי דעות בין הגופים. הקשיים עיכבו את הסגירה הפיננסית של יזמית החשמל הפרטי דליה אנרגיות שהיקפה כמיליארד דולר.

נצגי כלל, דליה ובנק לאומי המוביל את הקונסורציום, קיימו אתמול שיחות אינטנסיביות אך לא הצליחו להגיע לעמק השווה, ולא היה ברור האם יימצא הגוף שיממן את חלקה של כלל ביטוח בהלוואה, שהיקפה כ-3 מיליארד שקלים. חלקה של כלל ביטוח עומד על מאות מיליוני שקלים מסך החוב.

דליה אנרגיות מתכוונת להקים את תחנת הכוח הפרטית הגדולה במדינה בצפית הסגירה הייתה אמורה להתבצע לאחר עיכובים ודחיות רבות, בין היתר לאחר שדליה ביקשה וקיבלה הקלות מרשות החשמל בכל הקשור בהכרה במניות בכורה כהון עצמי ובתחומים נוספים.

במקביל אילצה רשות החשמל את הפניקס שהייתה אמורה להשתתף בקונסורציום המוסדיים לפרוש ממנו בשל העובדה שבעל השליטה בחברה הוא יצחק תשובה המחזיק גם במאגרי הגז "תמר" ו"לוויתן" שאמורים לספק גז לתחנה.