הבורסה סגרה בעליות; הוט זינקה בכ-5%, כיל התממשה

וול סטריט פתחה בעליות לאחר פרסום נתוני מאקרו טובים יחסית ■ טבע פרסמה את דוחות הרבעון - היכתה התחזיות בשורה התחתונה ■ דרהי משפר הצעת הרכש להוט

הבורסה בתל אביב סגרה היום (ה') בעליות קלות ברקע מגמה חיובית במסחר בבורסות אירופה ועליות בפתיחת המסחר בניו יורק. טבע פרסמה במהלך המסחר את דוחות הרבעון השלישי - החברה היכתה התחזיות בשורה התחתונה. המחזור הסתכם בכ-882 מיליון שקל.

יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון, מציין היום כי "הבורסה בת"א פותחת את חודש נובמבר בניסיון לשמר את ביצועי היתר של מדדי המניות המקומי בחודשים ספטמבר-אוקטובר אל מול מדדי היחס הגלובליים".

פגוט מתייחס גם לאפקט המתמשך של הורדת ריבית בנק ישראל ולעונת הדוחות, ואומר כי "בשוק באג"ח המקומי צפויה להימשך המגמה החיובית זאת לאחר שהורדת הריבית המפתיעה של בנק ישראל גוררת עוד ועוד משקיעים להגדיל סיכוני מח"מ וסיכוני מנפיק על מנת לשפר את פוטנציאל התשואה בתיק גם במחיר של הגדלת סיכונים. באשר לעונת הדוחות, הרי להערכתנו תוצאות טווח קצר של רוב החברות יתקשו לספק דלק במנועי הראלי בשווקים, שכן הסביבה העסקית בסקטורים רבים אפרפרה ותחרותית הן בצד ההכנסות והן בצד ההוצאות והתוצאות הצפויות בהתאם".

וול סטריט חזרה אתמול לפעילות לאחר יומיים של השבתה בשל הוריקן "סנדי", שגרמה להרס רב בחוף המזרחי של ארה"ב ולכ-50 הרוגים. נציין כי החל מסוף השבוע הקרוב, ארצות הברית תעבור לשעון חורף מה שאומר שהחל מהשבוע הבא, נתוני המאקרו החשובים יפורסמו בשעה 15:30 שעון ישראל והמסחר ייפתח ב-16:30. משרד העבודה האמריקני יפרסם מחר את דוח התעסוקה החודשי לאוקטובר, שצפוי על פי תחזיות להצביע על הוספה של 123 אלף משרות לא חקלאיות במשק האמריקני בחודש החולף, ועל עלייה של 0.1% בשיעור האבטלה ל-7.9%.

טבע היכתה התחזיות

חברה לישראל וכיל הוסיפו לרכז עניין רב לאחר שאתמול דווח כי פוטאש וכיל שוקלות להתמזג, במידה ויתקבלו האישורים הנדרשים ממשרד האוצר ורשות ההגבלים העסקיים.

ועוד בגזרת החברה לישראל: לאחר שהשקיעה בבטר פלייס מאות מליוני דולרים, החברה לישראל חורקת שיניים ומזרימה לבטר פלייס הון נוסף. החברה הודיעה אמש כי בצל קשיי המימון של בטר פלייס, וכדי להמשיך את פעילות החברה, היא תידרש לגייס הון של כ-100 מיליון דולר. מתוך הסכום הזה בכוונת החברה לישראל להזרים כ-67 מיליון דולר. בטר פלייס הפסידה כחצי מיליארד דולר מאז נוסדה ו"שרפה" לחברה לישראל 160 מיליון דולר.

עונת הדוחות נמשכת, והיום חברת טבע פרסמה דוחות כספיים לרבעון השלישי. בשורה העליונה רשמה החברה הכנסות של כ-5 מיליארד דולר ובשורה התחתונה רווח Non-Gaap של 1.28 דולר למניה. הרווח הסתכם בכ-1.4 מיליארד דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. נציין כי קונצנזוס האנליסטים עמד על רווח של 1.25 דולר למניה על הכנסות של כ-5.07 מיליארד דולר ברבעון השלישי. טבע תחלק דיבידנד של שקל אחד למניה ב-3 בדצמבר, כאשר היום הקובע הינו ב-15 בנובמבר.

פטריק דרהי, בעל השליטה בחברת הוט , מעלה את מחיר הצעת הרכש למניות החברה מ-38 שקל ל-41 שקל. במקביל, החברה הודיעה לבורסה כי היא פועלת לדחות את אסיפת בעלי המניות שאמורה הייתה להתכנס ביום ראשון הקרוב, ליום רביעי.

מוזי ורטהיים מונה אתמול ליו"ר דירקטוריון מזרחי טפחות , והוא יחליף את יעקב פרי החל מ-1 בנובמבר, ובאופן זמני לחודש בלבד. פרי, כזכור, הצטרף למפלגתו של יאיר לפיד, "יש עתיד".

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]