נעילה שלילית באחד העם; טבע עלתה 1.6%, מלאנוקס 4%

זיו סגל: "התמיכה ב-1,190 נקודות עושה את העבודה ושומרת על ת"א 25 במסלול העלייה" ■ הראל פיננסים: ענף התקשורת יציג תשואת חסר במהלך הרבעונים הקרובים, בזק המועדפת

המסחר בבורסה בתל אביב מתנהל היום (א') בירידות קלות, לאחר הירידות בוול סטריט על רקע נתוני התעסוקה שפורסמו ביום שישי בארצות-הברית ושלא ממש הצליחו לעורר את השווקים שם, ובציפייה לקראת הבחירות לנשיאות ארצות-הברית שיתקיימו ביום שלישי. מחזור המסחר עמד על כ-504 מיליון שקל. בזירת המאקרו המקומית צפוי בנק ישראל לפרסם השבוע את היקף ההשקעות של תושבי ישראל בחו"ל ואת היקף ההשקעות של אזרחים זרים בישראל. הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם את השכר הממוצע במשק לחודש אוגוסט.

נתחיל מהזירה המקומית ועם מדד ת"א 25 שנעל את שבוע המסחר ביום חמישי בעלייה של 0.45% לרמה של 1219.71 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל עדיין שומר על התחזית שלו לפיה הכיוון הכללי של המדד הינה כלפי מעלה אך כעת הוא אומר כי רמת התמיכה ב-1,190 נקודות הפכה להיות יותר קריטית משהייתה בשבוע שעבר ושכל פריצה כלפי מטה של הרמה הזאת תיחשב לסימן שלילי.

"התמיכה ב-1,190 נקודות עושה את העבודה ושומרת על ת"א 25 במסלול העלייה. הוא קצת משחק עם הממוצע הנע ל-21 יום אבל בסך הכל תקין בעליה", כותב סגל בסקירה השבועית שלו. "התמיכה ב-1,190 נקודות נעשית משמעותית יותר כך שמהלך מתחתיה יחשב סימן מכר. מהלך מעל 1,220 נקודות יחשב סימן חיובי לטווח הקצר ומעל 1,240 נקודות נקבל חיזוק משמעותי למגמת העלייה. שורה תחתונה - מגמת העלייה תקפה".

אך עם כל הכבוד לשוק המקומי ולנתוני המאקרו ודוחות החברות שיתפרסמו במהלך השבוע, הבחירות לנשיאות ארצות הברית ביום שלישי הקרוב הן אלו, שקרוב לוודאי, יכתיבו את הטון של השווקים בארץ ובעולם במהלך השבוע הקרוב. הסקרים האחרונים עדיין מצביעים על מירוץ צמוד בין שני המועמדים לתפקיד כשברקע עומדים נתוני התעסוקה הטובים שפורסמו ביום שישי שהצביעו על יצירת מקומות עבודה מעל לצפי בארצות הברית. אך למרות הנתונים הטובים המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי בירידות שערים.

כאמור דוח התעסוקה לחודש אוקטובר הפתיע לטובה והצביע על יצירת 171 אלף משרות חדשות. עם זאת, שיעור האבטלה עלה לרמה של 7.9% (שנתי) בהתאם לתחזיות האנליסטים. זהו הדוח הכלכלי החשוב האחרון לפני הבחירות ביום שלישי הקרוב ועשוי להטות את הכף לטובתו של אובמה. כלכלנים צפו כי הדוח יצביע על יצירת 125 אלף משרות חדשות לעומת 114 אלף בחודש ספטמבר, אך מנגד יצביע על גידול של עשירית האחוז בשיעור האבטלה ל-7.9%, לאחר שבספטמבר ירד שיעור האבטלה ל-7.8%, בפעם הראשונה מאז נכנס הנשיא אובמה לבית הלבן ב-2009.

הדוחות של יום שישי מצטרפים לנתונים שפורסמו ביום חמישי שהצביעו על עלייה באמון הצרכנים בארצות הברית לשיא שלא נראה מאז שנת 2008, עלייה מעל לצפי במספר המשרות החדשות שנוצרו במגזר הפרטי על פי סקר של ADP, ירידה במספר התביעות השבועיות החדשות לדמי אבטלה, עלייה בהוצאות הבנייה ועלייה במחירי הדירות בערים המובילות בארצות הברית כפי שעלה ממד קייס-שילר.

למרות הנתונים הטובים, והטיפול הטוב יחסית במשבר של הסופה "סנדי" שאמור להטות את הכף כלפי אובמה, המירוץ לבית הלבן נותר צמוד מתמיד. האנליסטים חוששים ממצב שבו נתעורר ביום רביעי מבלי שיהיה לנו מנצח ברור (שידור חוזר של הבחירות בשנת 2000) מה שעשוי להגביר את אי הוודאות בוול סטריט בזמן שארצות הברית מתקרב אל עבר "הצוק הפיסקאלי" שיכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2013 וכולל מהלך אוטומטי של העלאת מסים וקיצוץ משמעותי בהוצאות הממשל הפדראלי.

עליות בטבע ומלאנוקס

מניית טבע מרכזת עניין במהלך המסחר לאחר שהחברה דיווחה ביום חמישי על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה. מהדוחות עולה כי הפרשות חשבונאיות בהיקף של כ-1.2 מיליארד דולר העבירו את טבע להפסד רבעוני מפתיע, בגובה של 79 מיליון דולר. בנטרול ההפרשות, טבע דווקא הרוויחה (Non-GAAP) יותר מתחזיות השוק, וסיימה את הרבעון עם רווח נקי של 1.1 מיליארד דולר, בדומה לרבעון המקביל. הרווח למניה הגיע ל-1.28 דולר - 3 סנטים מעל התחזיות. הכנסות החברה היו נמוכות מצפי האנליסטים, 5 מיליארד דולר, עלייה של 14% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

עליות נרשמות במניות מלאנוקס ואיזיצ'יפ עקב פערים חיוביים מול ניו-יורק.

רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים, כותב היום לקראת פרסום דוח בזק ביום רביעי: "ברבעון הזה יבואו לידי ביטוי הירידה ב-ARPU כפועל יוצא מהתחרות מול השחקניות החדשות בסלולר. להערכתנו הירידה ב-ARPU צפויה להימשך ביתר שאת גם במהלך הרבעונים הקרובים כאשר חבילת הכל כלול החדשה של Youphone מעלה תהיות לגבי האם ה-ARPU הגיע לתחתית או שיש לו עדיין לאן לרדת. הבחירות הקרובות דוחות את פתיחת השוק הסיטונאי בחצי שנה לפחות ובטווח הקצר זה טוב יותר לבזק ורע יותר לחברות הסלולר. אנחנו חוזרים על המלצת תשואת שוק ומחיר יעד של 4.7 שקל. אנחנו סבורים כי ענף התקשורת יציג תשואת חסר במהלך הרבעונים הקרובים ויחד עם זאת טוענים כי בזק ממשיכה להיות האלטרנטיבה הטובה ביותר למשקיעים שבכל זאת מעוניינים בחשיפה לענף".

כימיקלים לישראל במוקד המסחר. האם מכירת כיל לפוטאש תתבצע בסופו של דבר? חרף ההודעה הרשמית של דובר שר האוצר יובל שטייניץ לפיה העסקה לא עומדת על הפרק, במשרד האוצר רואים בעין טובה את מכירת פוטאש כיל על ידי החברה לישראל - כך עולה משיחות שערך לאחרונה "גלובס" עם בכירי המשרד. כמו כן, העיתון "וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי ישראל שוקלת את העסקה. תוך שהוא מתבסס גם כן על מקורות באוצר.

ביום חמישי הודיעה הוט כי המחיר שמציע דרהי תמורת החזקות הציבור בחברת התקשורת (30.76%) יעלה ב-8% - מ-38 ל-41 שקל למניה. המחיר החדש משקף שווי של 2.98 מיליארד שקל להוט, כך שדרהי ישלם 918 מיליון שקל תמורת כלל מניות הציבור.

השותפות הזדמנות ישראלית דיווחה הבוקר כי הקידוח ברשיון 370 - "ישי" (בחלק הצפוני של "פלאג'יק") החל ביום שישי האחרון.

עסקת ענק נוספת לאלעד קנדה , הפועלת בתחום הנדל"ן המניב במגוון תחומים וכן בייזום למגורים בצפון אמריקה. החברה מדווחת, כי חברת בת בבעלותה המלאה, השלימה את מכירת בינייני הפירמידה המפורסמים במתחם הכפר האולימפי שמונטריאול הכולל כ-980 יחידות דיור ושטחי משרדים, וזאת בתמורה לסכום כולל של כ-687 מיליון שקל (כ-176.5 מיליון דולר קנדי).

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]