מסירות הרכב: ירידה של 8% לעומת השנה שעברה

הערכות בענף: עדיין אפשרית הסכמה בין השר ארדן לרשות המסים על עדכון המס הירוק בסוף השנה

בחודשים ינואר עד אוקטובר נמסרו בישראל 177,771 כלי רכב, ירידה של 8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. כך עולה מנתוני הרישוי. בחודש אוקטובר לבדו נמסרו 1714 כלי רכב, עליה של 16% לעומת אוקטובר אשתקד. העלייה מוסברת בין השאר בזינוק ברישוי העצמי של כלי רכב, שהוחזקו אצל יבואני הרכב לאחר שחלפה שנה מאז יצורם.

את המסירות הובילה יונדאי עם 27,637 מסירות, ירידה של כ-1%. במקום השני נמצאת פורד עם 17,374 מסירות, עליה של 98%. במקום השלישי נמצאת טויוטה עם 16,764 מסירות, עליה של כ-1%. במקום הרביעי קיה עם 16,548 מסירות, עליה של 24%. במקום החמישי מזדה עם 10005 מסירות, עליה של 47%. במקום החמישי סקודה עם 9608 מסירות, עליה של 23%.

בתוך כך מעריכים בענף הרכב כי עדכון המיסוי הירוק, שצפוי להביא להתייקרות בכלי הרכב העממיים, עדיין עשוי להתממש בתחילת ינואר 2013 כמתוכנן. ל"גלובס" נודע כי רשות המסים מבצעת מאמצים של הרגע האחרון להעביר את עדכון המס הירוק על כלי רכב עד ה-1 בינואר

העדכון, שאושר כבר על ידי הממשלה, אמור היה להפחית את הטבת המס על כלי רכב בדרגות הזיהום הנמוכות ביותר ולהביא לעלייה משמעותית במחירי הרכב החדש ב-1 בינואר, ימים ספורים לאחר הבחירות. זאת במטרה לגייס לקופת המדינה עוד כ-400 מיליון שקל בשנה.

אולם השר לאיכות הסביבה, גלעד ארדן, טרפד עד כה את העדכון בטענה כי הוא עתיד להביא לייקור כלי הרכב וכי יש להמשיך ולתת הטבות מיוחדות לכלי קטנים והטבת שווי שימוש לרכב חשמלי. לגלובס נודע כי במסגרת "המיקוח" בין ארדן לרשות המיסים הוגשה לאחרונה לשר על ידי האוצר "הצעה מתקנת", שתגדיל את הטבת המס לכלי רכב זולים ביחס לתכנון המקורי, אולם זו נדחתה על ידי ארדן בטענה כי אינה מספקת. בענף מעריכי כי רשות המיסים חוששת, שאם העדכון לא יבוצע ב-1 בינואר הוא יידחה לפחות בחצי שנה.