הבורסה סגרה בעליות; "לחזור להשקעה במניות בת"א"

נוחי דנקנר ישעבד אופציה שברשותו על החברות כור ומכתשים אגן לקרן KKR בתמורה להלוואה של עד 200 מיליון דולר ■ "אקזיט" עצוב לראשי הכשרה אנרגיה ■ עליות חדות באפריקה ודסק"ש

הבורסה בת"א סגרה היום (ב') בעליות שערים קלות, למרות הירידות בבורסות אסיה ואירופה בפתיחת שבוע המסחר בעולם, ובהמתנה לפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט מאוחר יותר היום. מחזור המסחר הסתכם בכ-744 מיליון שקל.

מנתוני מיטב לחודש אוקטובר, עולה כי המשקיעים בבורסה בת"א חזרו ללקיחת סיכונים על רקע העליות במדדי האג"ח והמניות: עלייה חדה בגיוסים של קרנות אג"ח קונצרני (גיוסים של כ-1.3 מיליארד שקל) ואג"ח כללי (גיוסים של כ-380 מיליון שקל). גם בקרנות המנייתיות נרשמה התמתנות בפדיונות עם ירידה של כ-80% לעומת חודש ספטמבר - כ-20 מיליון שקל נפדו. עוד עולה מהנתונים כי המשקיעים "חוזרים הביתה" - פדיונות של כ-80 מיליון שקל נרשמו בקרב קרנות אג"ח חו"ל, לעומת גיוס של כ-220 מיליון שקל בחודש ספטמבר. (לסיפור המלא)

סמנכ"ל ההשקעות בהכשרה ביטוח, יוסי אפרתי, מעריך היום כי "לאחר שנה וחצי בה המלצנו לעבור ולהסיט השקעות במניות לכיוון השוק האמריקני שהראה אכן ביצועים עודפים על השוק המקומי, הגיעה העת להסיט חזרה השקעות לשוק המניות המקומי".

"שוק המניות המקומי שהראה ביצועי חסר ביחס לשוק האמריקאי יניב להערכתנו ביצועי יתר וזאת בעקבות שיפור בנתוני המשק המקומי,הזמן הקצר שנותר עד הבחירות לא מאפשר לנהל כלכלת בחירות ופיזור כספים דבר שתומך בכלכלה המקומית מעריך יוסי אפרתי בסקירתו. שורה של נתונים כלכליים שפורסמו למשק המקומי מצביעים על האצה בפעילות הכלכלית, הייצור התעשייתי עלה ב-3.7% בחודש אוגוסט זאת בהמשך לגידול של 3% בחודש יולי ,הגידול נובע בעיקר מענפי הטכנולוגיה עילית אשר צמחו ב-37% (בקצב שנתי) בחודשים יוני-אוגוסט", מציין אפרתי.

השווקים בעולם, כמו גם השוק המקומי, ממתינים לתוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב ביום שלישי הקרוב. אנליסטים מעריכים כי לזהות הנשיא האמריקני החדש תהיה השפעה מהותית על שוקי המניות, ובעיקר על רקע "הצוק הפיסקלי" שייכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2013 וכולל מהלך אוטומטי של העלאת מסים וקיצוץ משמעותי בהוצאות הממשל הפדרלי. הסקרים האחרונים עדיין מצביעים על מירוץ צמוד בין שני המועמדים לתפקיד - ברק אובמה ומיט רומני - עם פער קטן לטובת הראשון.

מחקר חדש של בנק ישראל יוצא בביקורת על אומדני הציפיות לאינפלציה ולמדד המחירים לצרכן מצד החזאים בשוק ההון, המחושבות על פי מחירי איגרות החוב הממשלתיות הצמודות והלא-צמודות. לטענת בנק ישראל, האומדנים סובלים מהטיות בגלל העונתיות במדד המחירים לצרכן של הלמ"ס וההשפעה שלה על תמחור אג"ח צמודות מדד. הבנק טוען כי החזאים לא מחשיבים את העונתיות במדד המחירים לצרכן וכי יש להביאה בחשבון כשמחשבים את התשואות הריאליות השנתיות ואת הציפיות לאינפלציה. (לסיפור המלא)

"אקזיט" עצוב לראשי הכשרה אנרגיה

בנק סיטי לא מתרשם מהמגעים למיזוג בין פוטאש הקנדית לכיל הישראלית: על פי סקירה שהוציא היום הבנק, שהגיעה לידי "גלובס", גם אם נסתכל מעבר לרבעון הרביעי של השנה, שצפוי להיות קשה, כל האטרקטיביות של כיל כבר מתומחרת במחיר המניה הנוכחי. יתרה מזאת, בסיטי חותכים את המלצתם למניית כיל מ"קנייה" ל"החזק".

מניות הבנקים בלטו היום בעליות חדות. נציין את פועלים ולאומי .

איזי כהן ישתכר 3.1 מיליון שקל במונחי עלו שכר כמנכ"ל כלל ביטוח . יקבל שכר חודשי של 180 אלף שקל וכן בונוס שנתי בהתאם לביצועים, וכן אופציות. במידה וכהן יחליט לפרוש הוא יקבל "מצנח זהב" של 50% מהשכר שהיה אמור להיות משולם לו. או הוא יפרוש לאחר 24 חודשי עבודה, הוא יזכה לשכר השווה ל-6 חודשי עבודה, כלומר ל-1.08 מיליון שקל.

נוחי דנקנר ישעבד אופציה שברשותו על החברות כור ומכתשים אגן לקרן KKR בתמורה להלוואה מהקרן בהיקף של עד 200 מיליון דולר. המהלך כפוף למיזוג בין כור לדסק"ש , אם ייצא אל הפועל, והוא חלק מהניסיונות של דנקנר לפשט את מבנה האחזקות בקבוצת אי.די.בי .

ראשי הכשרה אנרגיה ניצלו בשבוע שעבר זינוק שנרשם במניה ומכרו חלק מהחזקותיהם בחברה: בעל השליטה בחברה - עופר נמרודי, סגנו אלי כהן, מזכירת הכשרת היישוב קים שהם ניר, והמנכ"ל אוהד מראני - מכרו ביום חמישי האחרון מניות הכשרה אנרגיה בשווי מצטבר של כ-3.2 מיליון שקל - לפי שווי הנמוך ב-84% מהשווי לפיו הונפקה החברה לראשונה לפני שנתיים. המניה צפויה להיפלט ממדד ת"א 100 היישר למדד היתר בעדכון המדדים בחודש הבא.

מניית אלעד קנדה רשמה עלייה חדה במהלך המסחר בבורסה לאחר שהלילה דיווחה החברה כי אלעד גרופ, בעלת השליטה בחברה, הודיעה לה כי בכוונתה לפרסם (באמצעות חברה בשליטתה) מיפרט להצעת רכש רגילה לכתבי האופציה (סדרה 1) של החברה, במחיר של 6.42 שקל לאופציה. עוד הבהירה אלעד גרופ כי בכוונתה (באמצעות חברה בשליטתה) לבצע בתקופה הקרובה, ולאחר פרסום הצעת הרכש לכתבי האופציה, גם הצעת רכש מלאה למניות החברה.

חברת הדירוג S&P מעלות אישררה אתמול את דירוג האשראי של סלקום , "-AA", עם תחזית דירוג שלילית. יתרונות החברה - מעמדה התחרותי המוביל בשוק הסלולר, יכולת יצור תזרימי מזומנים נאותים ופוטנציאל לצמיחה מאינטרנט סלולרי. החולשות - היסטוריית חלוקת דיבידנדים אגרסיבית, התגברות התחרות בענף, וגמישות פיננסית מוגבלת בעיקר על רקע הקשיים הפיננסיים של קבוצת IDB.

מניית טבע המשיכה לרכז עניין גם היום. לאחר הדוחות הכספיים משבוע שעבר, ולמרות שעקפה את תחזיות השוק ברווח למניה, האנליסטים לא התלהבו יתר על המידה מהתוצאות, בעיקר בגלל ההפרשות החשבונאיות שהעבירו את החברה להפסד רבעוני מפתיע, בגובה של 79 מיליון דולר.

השותפות הזדמנות ישראלית נסחרה על רקע הדיווח על התחלת הקידוח ברשיון 370 - "ישי" (בחלק הצפוני של "פלאג'יק") ביום שישי האחרון.

[לאתר המעו"ף][לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]